خرید برنج طارم مازندران

برنج طارم یکی از معروف ترین برنج های موجود در بازار است و طرفداران بسیار زیادی دارد. این برنج در استان های مازندران گلستان و گیلان کشت می شود.برنجطارم مازندران  پخت بسیار خوب و عطر زیادی دارد. این برنج به خاطر خوش پخت بودنش محبوب سرآشپزان ماهر است. خانم های خانه هم علاقه ی زیادی به پخت این برنج برای مجالس و میهمانی های خود دارند. به همین علت خرید برنج طارم مازندران بسیار پرطرفدار است. در ادامه با طلارم همراه باشید تا با انواع برنج طارم آشنا شوید:

انواع برنج طارم مازندران

برنج طارم برای اولین بار در شهر طارم استان زنجان کشت شد. سپس به استان های مازندران و گیلان هم راه پیدا کردو بهترین برنج های طارم در استان های مازندران گیلان و گلستان کشت می شود. برنج طارم انواع مختلفی دارد در ادامه به توضیح آن می پردازیم:

خریج برنج طارم مازندران کشت اول

کشت اول برنج در سراسر استان‌ها در ابتدای سال جدید، به عنوان نخستین کاشت آغاز می‌شود. این فعالیت شامل مراحل مختلفی است که در ابتدا باید بذر برنج آماده سازی شده و خزانه‌ای جهت پخش بذر آماده شود. سپس، شالیزار برای کاشت برنج آماده می‌شود و پس از کاشت، بذر رشد می کند. در این میان، علف‌های هرز در شالیزار کشت شده باید از بین برده شوند تا برنج به خوبی رشد کند. در پایان این مراحل، خوشه‌های برنج رشد کرده و تیر ماه آماده ی برداشت می شود.

خرید برنج طارم کشت اول

خرید برنج طارم کشت اول 

 

خرید برنج طارم مازندران کشت دوم

برنج طارم کشت دوم جزو بهترین برنج های موجود در بازار است. برنج های کشت دوم به علت دانه بلند بودن و پخت فوق العاده که دارند، بسیار پر طرفدار هستند و عطر و طعم بسیار خوبی دارند برنج طارم کشت دوم  معمولا در اوخر آبان و آذر ماه “فصل پاییز” برداشت می شود.

خرید برنج طارم کشت دوم

خرید برنج طارم کشت دوم 

 

خرید برنج طارم هاشمی مازندران

همانطور که در مقاله ی برنج هاشمی گفتیم برنج هاشمی گران ترین برنج موجود در بازار است. بسیار مجلسی و خوش پخت است و هنگام پخت بسیار خوب قد می کشد. این برنج طارم هاشمی ترکیبی از برنج طارم و هاشمی است. این نوع برنج جزو با کیفیت ترین برنج هاست.

خرید برنج طارم محلی مازندران

برنج طارم محلی به برنجی گفته می شود که بیشتر در استان مازندران کشت می شود و عطر و طعم بالایی دارد. از نظر قدی از برنج طارم هاشمی کوتاه تر و پهن تر است.

ویژگی های برنج طارم

رنگ برنج :سفید

عطر: بسیار خوب

قدکشیدن  بعد از پخت: بسیار خوب

قد برنج قبل از پخت: 7 تا 8 میلیمتر

قد بعد از پخت : 12 تا 14

قیمت برنج طارم امروز

قیمت برنج طارم امروز به عواملی بستگی دارد. برای مثال اینکه برنج طارم کشت اول یا دوم باشد و نوع برنج طارم چه باشد ، طارم هاشمی طارم عطری و … هر کدام ازین عوامل در قیمت خرید برنج طارم مازندران را می توانید کاملا به روز از سایت طلارم مشاهده کنید.

قیمت طارم درجه یک مازندران

برنج طارم درجه یک مازندران در واقع همان برنج طارم کشت دوم است. که پخت و عطر بسیار خوبی دارد و معمولا برای استفاده شخصی و یا برای مهمانی و محالس بسیار مناسب است.

خواص برنج طارم مازندران

برنج طارم خواص بسیاری دارد.در ادامه به توضیح آن می پردازیم:

سرشار از ویتامین‌های گروه B: برنج طارم حاوی ویتامین‌های B1، B3، B5 و B6 است که برای حفظ سلامت سیستم عصبی، پوست، مو و کبد بسیار مفید هستند.

منبع عالی فیبر: برنج طارم حاوی فیبر غذایی قابل توجهی است که می‌تواند به بهبود گوارش و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک کند.

منبع انواع مواد معدنی: برنج طارم حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، پتاسیم و آهن است که برای حفظ سلامت استخوان، عصب‌ها و عضلات بسیار مهم هستند.

کمک به کاهش خطر ابتلا به دیابت: برنج طارم می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند، زیرا حاوی فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده است که باعث کاهش جذب گلوکز خون می‌شوند.

روش نگهداری برنج ایرانی

نحوه نگهداری برنج طارم مازندران

برای نگهداری برنج ایرانی باید حتما آن را در کیسه های پارچه ای و نخی مخصوص برنج نگداری کنید. برنج را هرگز در جای مرطوب قرار ندهید. برنج ایرانی باید در جای خشک و خنک نگداری کنید. برای جلوگیری از شپشک برنج می توانید داخل برنج از نمک و یا میخک استفاده کنید. سعی کنید تا جایی که میتوانید برنج را به اندازه نیازتان تهیه کنید.

 

روش پخت برنج طارم

پخت برنج ایرانی فوت و فن های خاص خودش را دارد.بسته به اینکه برنج شما امساله است یا سال خورده باید مراحل پخت را انجام دهید.مهمولا برنج های امساله را زیاد در آب نمیخیسانند چون باعث شفته شدن برنج می شود.هر چه برنج کهنه تر باشد زمان بیشتری باید در آب خیسانده شود تا به اصطلاح بیشتر ری کند.

  • برنج را در آب خیس دهید، اگر امساله است به مدت نیم ساعت و اگر کهنه است دو ساعت در آب و نمک خیس دهید.
  • آب را در قابلمه ریخته روی شعله میگذاریم تا جوش بیاید
  • برنج را به آب در حال جوش اضافه کنید 15 تا 20 دقیقه میگذاریم تا کمی نرم شود
  • کمی روغن و آبلیمو به برنج اضافه کنید تا برنج سفید و شفاف شود
  • برای شوک وارد کردن و قد کشیدن بیشتر برنج میتوانید به آن کمی یخ اضافه کنید.
  • زمانی که برنج کمی نرم شد آن را آبکش کنید.
  • برنج را به قابلمه ای کفش را با روغن چرب کرده اید اضافه کنید.و دمکنی بگذارید.
  • برای خوش رنگ شدن ته دیگ برنج میتوانید کف قابلمه به همراه روغن کمی زردچوبه و زعفران اضافه کنید.
  • روش پخت برنج طارم

خرید برنج طارم مازندران از طلارم

خرید برنج با کیفیت امروزه به دغدغه ی بزرگی برای افراد است. معمولا افراد برای خرید برنج با کیفیت دچار چالش می شوند. بسیاری از فروشندگان برنج سودجو برنج های شکسته یا بی کیفیت را با هم مخلوط می کنند و به قیمت گزافی به مشتریان خود می فروشند. بهترین و با کیفیت ترین برنج های ایرانی را از سایت طلارم متعلق به شالیکوبی فلاح با قیمت مناسب به صورت اینترنتی سفارش دهید و درب منزل خود تحویل بگیرید. میتوانید با اطمینان از فروشگاه سایت طلارم برنج خود را سفارش دهید.

پیام بگذارید