تفاوت برنج طارم و برنج هاشمی

بی شک برنج ایرانی مرغوب‌ترین و بهترین برنج جهان محسوب می‌شود. برنج طارم و برنج هاشمی دو برند پرطرف‌دار برنج کشور هستند. امروز قصد داریم بهتر آندو را بشناسیم و تفاوت برنج طارم و برنج هاشمی را بررسس کنیم .این برنج ها از پر فروش ترین برنج های ایرانی محسوب میشوند برنج طارم و هاشمی در بهترین مزارع برنج در استان‌های شمالی نظیر مازندران و گیلان کشت می‌شوند و پس از برداشت و بسته‌بندی  به فروش می‌رسند.

برنج طارم و هاشمی هر دو به دو شکل عطر دار و معمولی روانه بازار میشوند. شاید هنگام انتخاب برنج این سؤال برایتان پیش بیاید که برنج طارم یا هاشمی؟ کدام بهتر است؟! بسیاری از مردم به وقت خرید بهترین برنج  میان این دو برنج ترید دارند.و ما در ادامه به معرفی و تفوت های این دو برنج می پردازیم:

برنج هاشمی:

این برنج برای اولین‌ بار توسط آقای یوسف هاشمی در استان گیلان و روستای چاپارخانه  بخش خمام  و در سال 1364 کشت شد.

برنج هاشمی در برابر افات  گیاهی و جانوری مقاومت بالایی دارد  به دلیل اینکه ساقع های گیاه نازک میباشد  کرم ساقع خوار نمیتواند  فعالیت کند  و به همین دلیل سمپاشی کمتری نیاز دارد از این رواین برنج به برنج سالم و ارگانیک معروف است و تقاضای بالایی دارد این برنج پس از پخت  به به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالا قد کشیده و طعم و عطری عالی خواهد داشت.برنج هاشمی شامل دو نوع عطری و معمولی و شامل دو مدل گرم و سرد کشت میشود که فرقی در عطرو بو ظاهر ندارد و فقد  نوع گرم آن کربوهیدرات بیشتری دارد(چاق کننده تر)است.

رنگ برنج هاشمی  مایل به استخوانی است و رنگ مطلوبی دارد. در مقابل برنج طارم کمی سفیدتر است.

اندازه  دانه برنج هاشمی به صورت خام

برنج طارم:

برنج طارم اولین بار در شهر طارم زنجان در روستای درام  کشت شد .برنج طارم برنجی خوش طعم عطر و خوش پخت است. و جزو بهترین برنج های کشور به حساب می اید امرزه این برنج دربرخی از شهر های استان های مازندران ،زنجان،گیلان کشت میشود. استان‌های شمال کشور به دلیل نزدیکی به دریای خزر دارای اقلیم بسیار مناسبی برای کاشت برنج هستند و خاک و بستر خیلی خوبی برای کشت برنج طارم دارند.

یکی از نکات خوب پخت این برنج قد کشیدن خوب این برنج است.برنج طارم دانه های بلندو کسشیده دارد رنگ این برنج متمایل به سفید کرم دارد.این برنج کم محصول است  ینی در واحد هکتار نسبت به بقیه برنج ها محصول کمتری میدهد از این رو کشاورزان علاقه ای به کاشت این برنج ندارند.

تفاوت برنج طارم و برنج هاشمی :

برنج طارم و هاشمی از لحاظ عطر و بو هیچ تفاوتی باهم ندارند هر دو از عطر بی نظیری برخوردارند.و از نظر قیمتی نیر این دو برنج باهم تفاوت زیادی ندارند و فقد برنج عطری از هر دو نوع از نوع معمولی آن از قیمت بیشتری برخوردار است و مقداری گرانتر است.

تفاوت برنج طارم و برنج هاشمی در ظاهر آنهاست برنج طارم  و برنج هاشمی هردو برای مجالس و مهمانی ها مناسب هستند ولی اگر به دنبال گزینه بهتر هستید برنج طارم استخوانی تر از برنج هاشمی است و به همین دلیل  برنج طارم را چلویی تر از برنج هاشمی میدانند.برنج طارم به دلیل استخوانی بودن در زمان پخت به شکل دانه دانه در می اید.و به همین دلیل برنج هاشمی فربه تر به نظر میرسد و عطرو بوی بیشتری دارد و برنج هاشمی نسبت به برنج طارم از کربوهیدرات بیشتری برخوردار است

به طور کلی اگر به دنبال برنجی  معطرو سفید و مجلسی هستید برنج طارم گزینه مناسبی است و  اگر به دنبال برنجی نرم و خوش عطر و دلنشین هستید برنج هاشمی گزینه مناسبی است.

ب طور کل برای پخت بهتر برنج بهتر است از برنج کشت دوم استفاده کرد.این برنج در مرحله پخت کیفیت بیشتری دارد.

البته برنج هاشمی انواع مختلفی مانند برنج هاشمی دودی ، برنج هاشمی عطردار، برنج قهوه‌ای و برنج آستانه دارد که تمامی این مدل‌ها از کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی برخوردارند.

و برنج طارم هم دارای بیش از 50نوع است که عبارتند از برنج طارم صدری،عطری،هاشمی ،دم سیاه، رشتی،سنگی ،امیری … است.

به‌خاطر داشته باشید که بهترین‌های برنج در شهرهای فریدون‌کنار و آستانه ‌اشرفیه کشت می‌شوند.

خرید برنج ایرانی اصل با کیفیت مناسب

فارغ از تفاوت برنج طارم و برنج هاشمی، شما میتوانید انواع برنج ایرانی را از شالی کوبی فلاح با بالاترین کیفیت خریداری کنید. بهترین قیمت مصرفی را در شالی کوبی فلاح ببینید.

پیام بگذارید