خرید برنج عنبر بو در مازندران

عنبر بو در لغت به معنی ماده ی خوشبو است. استان خوزستان سومین استان از نظر کشت برنج در ایران است. برنج عنبر بو برنجی است که در استان خوزستان کشت می شود. برخلاف تصور اکثر مردم برنج ایرانی علاوه بر استان های گیلان و مازندران در استان خوزستان نیز کشت می شود. اما امروزه شما می توانید خرید برنج عنبر بو را در مازندران با بهترین کیفیت تجربه کنید.

 

خرید برنج عنبر بو در مازندران

برنج عنبر بو چیست؟

برنج عنبر بو در زمین های خوزستان که آب شور دارند کشت می شود. به همین علت این نوع برنج بسیار زود هضم می باشد. این برنج بعد به علت ویژگی ها و خواص بسیار زیادش بعد از مدتی به برنج پرطرفدار و پرفروش در ایران تبدیل شد.این برنج بیشتر در شهرهای اهواز، باغملک، شوشتر، دزفول، خرمشهر، رامهرمز و شادگان از استان خوزستان کاشته می شود ولی برنج شهر شوشتر را بهترین نوع آن می دانند.

ویژگی های برنج عنبر بو

برنج عنبر بو، برنجی خوش طعم و عطر است، که ظاهری کوتاه تر  چاق تر از برنج های دیگر مثل طارم دارد. طبع این برنج گرم است.برنجی خوش پخت برای استفاده روزانه افراد می باشد.

  • طبع گرم و زود هضم بودن برنج عنبر بو
  • قد کشیدن آن نسبت به سایر برنج ها کمتر است.
  • روش پخت متفاوت
  • عطر و طعم خوب

خواص برنج عنبر بو در طب سنتی

برنج عنبر بو از نظر طب سنتی خواص بسیاری برای بدن دارد.این برنج برای تامین ویتامین های بدن بسیار مفید است و دارای طبع گرمی می باشد.

  • طبع گرم این برنج برای افرادی که طبع سردی دارند بسیار پر فایده است.
  • دارای ویتامین E ,B و سرشار از فیبر و مواد مغذی معدنی می باشد.
  • انتخاب مناسب برای افرادی است که دچار سو هاضمه و سو تغذیه هستند.
  • برخی از متخصصین طب سنتی معتقدند مصرف این برنج باعث خون سازی می شود.
  • برنج عنبر بو بصورت ارگانیک بدون سم کشت می شود.
  • فشار خون را پایین میارد.
  • این برنج به علت هضم آسان تبدیل به چربی در بدن نمی شود.

این برنج در استان های جنوبی کشور کشت می شود. اما شما میتوانید خرید برنج عنبر بو در مازندران را نیز تجربه کنید.

طرز پخت برنج عنبر بو

در ابتدا برنج را در آب  نمک چند ساعت خیس می کنیم. برنج را در قابلمه با آب  روغن و نمک روی گاز می گذاریم. لازم به ذکر است برای کته کردن این برنج به آب کمتری نسبت به سایر برنج ها نیاز است. صبر می کنیم تا آب برنج با شعله ی زیاد جوش بیاید. در اینجا برای کته کردن برنج بعد ازینکه آب برنج کشیده شد، شعله را کم کرده میگزاریم به آرامی دم بکشد. بعد از مدتی برنج عنبر بوی کته شما با عطر فوق العاده آماده است.قد کشیدن برنج عنبر بو نسبت به سایر برنج های شمال مثل طارم و هاشمی نیست. این برنج بیشتر حالت گرد دارد تا اینکه قد بکشد.

 

طرز پخت برنج عنبر بو

قیمت برنج عنبر بو

برنج عنبر بو نسبت به سایر برنج های ایرانی موجود در بازار قیمت مناسب تری دارد. این برنج ارگانیک و خوش طعم و عطر ایرانی را با بهترین قیمت و کیفیت میتوانید در وب سایت برنج طلارم به راحتی تهیه و درب منزلتان تحویل بگیرید.

برای مشاهده قیمت برنج های ایرانی و خرید برنج عنبر بو در مازندران به فروشگاه اینترنتی  برنج طلارم مراجعه کنید.

تفاوت برنج عنبر بو و طارم

برنج ایرانی یکی از با کیفیت ترین برنج هاست. دارای ویتامین ها،مواد معدنی و مغذی بسیاری است.برنج ایرانی معمولا در شهرهای شمالی و جنوبی کشور کشت می شود. انواع مختلف برنج از جمله طارم، هاشمی، صدری، عنبر بو و دم سیاه می باشد.

برنج طارم رنگ سفید مایل به کرم داشته و تقریباً کم محصول می باشد و کیفیت بالایی دارد، این برنج دارای عطر و طعم بی نظیر و خوش پخت است.برنج طارم در استان های مازندران . گیلان و زنجان کشت می شود.خرید برنج طارم شمال امروزه در سراسر ایران به راحتی امکان پذیر است.

برنج عنبر بو همان طور که در توضیحات متن گفته شد برنجی با کیفیت و خوش عطرو بو است که در استان های جنوبی ایران کشت می شود. برنج عنبر بو در  استان های خوزستان، ایلام، اصفهان، لرستان، فارس، خراسان رضوی، کشت می شوند، بهترین برنج عنبربو در شهرستان شوشتر استان خوزستان کشت می شود.

تفاوت برنج عنبر بو و طارم  در ظاهر و نوع پخت آن است. دانه های برنج عنبربو از لحاظ ظاهری چاق و قد کوتاه هستند، این برنج پس از پخت قد نمی کشد، طبع برنج عنبربو بر خلاف سایر انواع برنج ایرانی گرم است، برنج عنبربو دارای عطر و بوی بسیار زیادی است.

بیشتر بخوانید: خرید برنج ایرانی با معرفی کامل 

خرید برنج عنبر بو

برنج عنبر بو خوزستان

همان طور که در متن توضیح دادیم برنج عنبر بو در مناطق جنوبی کشور مخصوصا خوزستان کشت می شود. خوزستان دارای زمین های کشاورزی حاصلخیز است که کشاورزان در آن به کشت برنج می پردازند. محصول این زمین های کشاورزی در جنوب و خوزستان برنج عنبربو است. که طبع گرمی دارد و در مناطق جنوبی کشور بسیار پر طرفدار است. قیمت این برنج نیز نسبت به بعضی از برنج های شمال کمتر است.

خرید برنج عنبر بو

خرید برنج عنبربو یک انتخاب مناسب است.این برنج خوزستان با طبع گرم انتخاب خوبی برای کسانی است که مزاجی سرد دارند و  از نظر گوارشی نمی توانند برنج با طبع سرد را هضم کنند. با خرید برنج ایرانی خوش عطر و طعم و مقرون به صرفه میتوانید به سلامت بدن خود نیز کمک کنید.شما می توانید برای خرید برنج عنبر بو در مازندران با بهترین کیفیت  خرید انواع دیگر برنج به سایت طلارم مراجعه کنید.

 

پیام بگذارید