قیمت برنج ایرانی

قبل از اینکه قیمت برنج ایرانی را با هم بررسی کنیم، لازم است توضیحی در مورد انواع برنج بدهیم. تا انواع برنج ایرانی را بهتر بشناسید. برنج ایرانی اسامی زیادی دارد و این موضع باعث سردرگمی افراد برای خرید برنج می شود.در ادامه ی این مقاله به توضیح کامل انواع برنج میپردازیم و بهترین قیمت برنج ایرانی برای خرید را ارائه میدهیم. با ما همراه باشید.

قیمت برنج ایرانی

معرفی برنج ایرانی

برنج یک عضو جدانشدنی از سفره ی ایرانی هاست. در حال حاضر پرمصرف ترین مواد غذایی در بین ایرانیان برنج است. برنج ایرانی در استان های شمالی و جنوبی خوزستان و بعضی از نقاط زنجان کشت میشود. با اینکه حجم زیادی از انواع برنج هندوستانی  پاکستانی وارد ایران میشود ولی برنج ایرانی همواره رکورددار مصرف موادغذایی روزانه مردم است. برنج ایرانی با عطر و طعم بی نظیر خود هیچ وقت جایگاه خود را در میان سایر برنج ها از دست نمیدهد.

اگر بخواهیم انواع برنج ایرانی را نام ببریم :

انواع برنج شمال

  • برنج هاشمی
  • برنج طارم
  • برنج صدری
  • برنج علی کاظمی
  • برنج شیرودی
  • برنج ندا
  • برنج فجر
  • برنج کشت دوم

انواع برنج ایرانی جنوب

  • چمپا
  • عنبربو

 برنج‌های کشت شده در سایر نواحی ایران

  • گرده لنجان
  • سرخه لنجان
  • برنج درود و بروجرد
  • برنج میانه
  • طارم زنجان
  • برنج کلات

برنج های ذکر شده دارای زیر شاخه های دیگر است برای مثال برنج طارم دارای انواع مختلف است:

معرفی  و قیمت برنج طارم

برنج طارم جزو برنج های پرطرفدار در میان ایرانیان است. این برنج کاملا ایرانی  برای اولین بار در منطقه طارم زنجان کشت شد. برنج طارم برنجی کشیده و خوش پخت است که دانه های متمایل به کرم رنگ دارد. برنج طارم جزو برنج هایی است که هنگام پخت قد خوبی میکشد، عطر فوق العاده ای دارد و مناسب پذیرایی از مهمان است. قیمت برنج طارم به عواملی مانند نوع برنج، پرمحصول یا کم محصول بودن و کشت  اول یا دوم بودن آن بستگی دارد.

از انواع برنج طارم می‌توان به:

طارم هاشمی

برنج طارم هاشمی در مقایسه با طارم عطری، دانه‌های درشت‌تر و پخت بهتری دارد و اصطلاحا بیشتر ری می‌کند و قد می‌کشد. به علاوه، تنها وجه تمایز این برنج نسبت به طارم عطری، عطر و بوی کمتر آن است.قیمت برنج ایرانی هاشمی جز برنج های نسبتا گران است.

طارم دم سیاه

برنج دم سیاه جزو با کیفیت ترین برنج ایرانی است که عطر و طعم خاص آن نشان از مرغوبیت بالای این برنج است، این برنج از خانواده برنج صدری بوده که بیشتر در استان گیلان کشت میشود.قیمت این برنج ایرانی جزو گران ترین برنج های مجود در بازار است.

طارم عطری

در منطقه طارم زنجان و استان مازندران کشت می شود، بسیار معطر است و خوب قد می کشد. طارم عطری از نظر کیفیت پخت با برنج هاشمی برابری می کند و به همین دلیل برای مجالس و میهمانی ها استفاده می شود. و قیمت آن نیز معمولا با برنج هاشمی یکسان است.

طارم محلی

برنج طارم محلی یکی از برنج‌های بسیار محبوب و مشتری پسند است. این برنج بسیار خوشمزه و خوشپخت است و در اکثر مناطق مازندران و به خصوص فریدونکنار کشت می‌شود. برنج طارم محلی که در فریدونکنار برداشت می‌شود از مرغوب‌ترین برنج‌های ایرانی می‌باشد. رنگ این برنج نیز سفید مایل به کرم است.

طارم صدری

برنج صدری از دسته برنج های کم محصول بوده و در حین برداشت نسبت به برنج های هم ردیف خود مانند برنج طارم عطری، برنج هاشمی محصول دهی و بهره وری کمی دارد. این امر از دلایل اصلی قیمت بالای آن در بازار قیمت برنج میباشد.

 طارم بینام یا امرالهی

برنج طارم بینام یا امراللهی جزو برنج های پرطرفدار است. که ظاهر گردتری نسبت به سایر برنج ها دارد. این برنج خوش خوراک  ارزش غذایی بالایی دارد قیمت برنج ایرانی کشت اول طارم بینام همتزاز با سایر برنج هاست اما کشت دوم این برنج به علت زحمت فراوان گران ترین نوع برنج است.

برنج ایرانی طارم

 

معرفی و قیمت برنج ایرانی جنوب کشور

برخلاف تصور اغلب افراد که برنج ایرانی فقط در شمال کشور کشت میشود. در بعضی استان های جنوبی نیز برنج کاشته میشود. که از انواع آن میتوان به چمپا و عنبر بو اشاره کرد .برنج ایرانی جنوب از نظر ظاهری چاق  کوتاه تر هستند. برای مراسمات رسمی و میهمانی ها ظاهر مجلسی ندارند. طبع برنج جنوب گرم است و به علت اینکه در آبهای شور کشت میشود، بسیار زود هضم هستند. قیمت برنج ایرانی عنبر بو ، چمپا نسبت به برنج های شمال کشور از جمله طارم پایین تر است.

 

برنج ایرانی جنوب عنبربو

برنج عنبربو دارای طبعی گرم است. برنجی با کیفیت، ارگانیک و بدون هر گونه سم و کود شیمیایی که از عطر و طعم فوق‌العاده‌ای برخوردار هست. موجب کاهش تری گلیسرید و فشار خون می شود.برای اطلاعات جامع  کامل در مورد برنج عنبر بو به خرید برنج عنبر بو در مازندران این سایت مراجعه کنید.

برنج ایرانی چمپا

برنج چمپا نام گونه ای از برنج است که در مناطقی با ویژگی اقلیمی گرم کشت می شود. بذر چمپا از عمده ترین انتخاب کشاورزان خوزستانی است که در سطح گسترده ای به تولید این محصول مشغول اند. قیمت برنج چمپا نیز همانند عنبر بو است. در هنگام خرید برنج چمپا جنوب دقت کنید چون برنج چمپا در شمال نیز کشت میشود.

 

قیمت برنج ایرانی جنوب

بیشتر بخوانید: خرید برنج شیرودی مازندران

قیمت خرید برنج ایرانی در مازندران

خرید برنج ایرانی در مازندران بهترین انتخاب است. به علت اینکه به طور مستقیم از مبدا تولید برنج خریداری میکنید. هزینه های اضافی واسطه های خرید و فروش برنج را نمیدهید.برنج طلارم، برنج شالیکوبی فلاح است که برنج را مستقیما بدون واسطه و افزایش قیمت های اضافی به دست مصرف کننده میرساند. برای خرید برنج ایرانی با بهترین قیمت  ارسال درب منزلتان به وب سایت طلارم مراجعه کنید.

پیام بگذارید