برنج ایرانی یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع برنج در جهان است. این برنج از دانه‌های بلند و کشیده با رنگ سفید شیری تشکیل شده است و دارای عطر و طعمی فوق‌العاده است. بهترین برنج ایرانی در شمال ایران کشت می‌شود و یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی این کشور است. ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان برنج در جهان است. یکی از محبوب ترین نوع برنج در ایران برنج طارم عطری درجه یک است. در ادامه قیمت برنج طارم عطری درجه یک و عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن را با یکدیگر بررسی می کنیم.

خرید برنج به صورت عمده

قیمت برنج طارم عطری درجه یک

قیمت برنج طارم عطری درجه یک کیلویی 100 تا 120 هزار تومان است. که با توجه به عوامل زیر قیمت برنج طارم عطری درجه یک می تواند تغییر کند. عوامل تاثیر گذار بر قیمت برنج طارم عطری مشابه عوامل تاثیر گذار بر قیمت برنج طارم محلی است. با این حال، برخی از عوامل وجود دارند که به طور خاص بر قیمت برنج طارم عطری تاثیر می‌گذارند. این عوامل عبارتند از:

درجه خلوص برنج: برنج طارم عطری معمولاً در دو درجه خلوص یک و دو الک عرضه می‌شود. برنج طارم عطری درجه یک که عطر و طعم بیشتری دارد، قیمت بیشتری دارد. برنج بوجاری شده و الک شده یک دست است و دانه های شکسته در آن وجود ندارد قیمت آن بیشتر است.

فصل برداشت: برنج طارم عطری در فصل پاییز برداشت می‌شود. در این فصل، عرضه برنج طارم عطری کاهش می‌یابد و قیمت آن افزایش می‌یابد برنج برداشت شده در فصل پاییز به برنج کشت دوم معروف است و برنج دوباره کشت هزینه و زحمت بیشتری برای کشاورز دارد به همین منظور قیمت آن نیز بالاتر است. از طرفی کیفیت برنج دوباره کشت بالاتر از برنج کشت اول است.

قیمت برنج طارم عطری کشت دوم

برنج طارم کشت دوم به دلیل کیفیت و طعم بالایی که دارد، یکی از محبوب‌ترین انواع برنج ایرانی است.برنج طارم کشت دوم نسبت به برنج طارم کشت اول، عطر و طعم بیشتری دارد. این امر به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب در فصل پاییز است. در فصل پاییز، هوا خنک و مرطوب است که شرایط مناسبی را برای رشد و نمو برنج فراهم می‌کند. برنج طارم کشت دوم معمولاً در اواخر پاییز برداشت می‌شود. قیمت این برنج نسبت به برنج طارم کشت اول، بالاتر است.

 

قیمت خرید برنج طارم عطری درجه یک

ویژگی‌های برنج طارم کشت دوم

دانه‌های بلند و کشیده

رنگ سفید شیری

عطر و طعم فوق‌العاده

خوش پخت

ماندگاری بالا

برنج طارم کشت دوم یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین انواع برنج ایرانی است که طرفداران خاص خود را دارد. این برنج در بسیاری از مراسمات و مجالس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت برنج طارم عطری فریدونکنار

طارم عطری فریدونکنار یکی از مجبوب ترین برنج های طارم در استان مازندران است. این برنج جزو با کیفیت ترین برنج های مازندران است. که در دو نوع کشت اول و کشت دوم موجود می باشد. از ویژگی های طارم عطری فریدونکنار می توان به پخت زیاد طعم فوق العاده و عطر بی نظیر آن اشاره کرد. قیمت طارم عطری فریدونکنار کشت اول از 100 تا 120 و کشت دوم 120 تا 150 تومن متغیر است.

 

خرید برنج طارم کشت اول

برنج طارم درجه یک شمال

بهترین برنج طارم درجه یک شمال متعلق به شهر فریدونکنار است. این شهر به علت داشتن زمین های حاصلخیز و آب و هوای بسیار مناسب برای کشت برنج، بهترین برنج های مازندران را دارد. زمین های حاصلخیز این شهر برنج های با کیفیتی را روانه بازار می کنند.

⇐⇐خرید برنج فریدونکنار

روش پخت برنج طارم عطری شمال

برنج های ایرانی را می توانید به دو روش آبکش و کته تهیه کنید.

روش پخت برنج ایرانی به روش کته برای پخت و مصرف روزانه گزینه ی مناسبی است. اما برای پذیرایی از مهمان برنج آبکش گزینه ی بهتری است.

پخت برنج به روش آبکش

روش پخت برنج به روش آبکش یکی از رایج‌ترین روش‌های پخت برنج در ایران است. در این روش، برنج قبل از پخت، به مدت چند ساعت خیس می‌خورد تا نرم شود. سپس، برنج خیس خورده در آب جوش ریخته می‌شود و به مدت چند دقیقه می‌جوشد. بعد از جوشیدن، برنج آبکش می‌شود و با آب سرد شسته می‌شود. در نهایت، برنج آبکش شده در قابلمه ریخته می‌شود و با مقداری آب و روغن دم می‌کشد.

مواد لازم برای پخت برنج به روش آبکش:

برنج: 2 پیمانه

آب: 4 پیمانه

نمک: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه برنج به روش آبکش:

  • برنج را خوب بشویید
  • برنج را در یک کاسه بزرگ بریزید و به آن مقداری نمک اضافه کنید.
  • برنج را به مدت 2 تا 3 ساعت خیس کنید.(زمان خیساندن برنج بسته به امساله یا سال خورده بودن برنج متفاوت است)
  • قابلمه‌ای را تا نیمه آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب جوش بیاید.
  • برنج خیس خورده را به آب جوش اضافه کنید.
  • به محض جوشیدن برنج، حرارت را کم کنید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید.
  • برنج را آبکش کنید.
  • برنج آبکش شده را با مقداری آب سرد بشویید.
  • قابلمه‌ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید.
  • برنج آبکش شده را به قابلمه اضافه کنید.
  • به برنج مقداری آب اضافه کنید تا سطح برنج را بپوشاند.
  • حرارت را زیاد کنید تا آب برنج به جوش بیاید.
  • بعد از جوشیدن آب برنج، حرارت را کم کنید و دم کنی روی قابلمه قرار دهید.
  • اجازه دهید برنج به مدت 30 دقیقه دم بکشد.

روش پخت برنج ایرانی

نکات پخت برنج به روش آبکش:

بهتر است از برنج ایرانی برای پخت استفاده کنید.

مقدار آب جوشی که به برنج اضافه می‌کنید، باید به اندازه‌ای باشد که سطح برنج را بپوشاند.

بعد از آبکش کردن برنج، حتماً آن را با آب سرد بشویید تا برنج شما نرم و خوش پخت شود.

اگر می‌خواهید برنج شما خوش عطر شود، می‌توانید به آن مقداری گلاب یا زعفران اضافه کنید.

بهترین روش پخت برنج ایرانی

قیمت برنج طارم عطری درجه یک 1402

قیمت برنج طارم عطری درجه یک در سال 1402 نسبت به قیمت برنج سال 1401 تغییری نکرده و با همان قیمت قبل به فروش می رسد.

خرید برنج طارم عطری درجه یک از سایت برنج طلارم

اگر به دنبال خرید بهترین برنج ایرانی با کیفیت عالی هستید. از طرفی می خواهید برنجی با قیمت مناسب از شالیزارهای شمال مستقیم درب منزل خود دریافت کنید. شالیکوبی فلاح بهترین برنج های ایرانی را از شالیزارهای شمال کشور دریافت کرده و تبدیل به برنجی یکدست بدون شکستگی می کند و با بهترین قیمت از درب کارخانه درب منزل مشتری در اقصی نقاط ایران می رساند. می توانید به راحتی از بخش فروشگاه هر نوع برنج که مد نظرتان است را از سایت طلارم سفارش دهید.

پیام بگذارید