خرید برنج دانه ریز مازندران

اندازه  برنج ریزدانه تقریبا یک چهارم قد برنج کامل است. ازین نوع برنج بعضا برای غذای ماکیان استفاده می شود. برنج ریزدانه برای تهیه آرد برنج نیز و تهیه دسرها و انواع آش و سوپ نیز استفاده می شود. در ادامه این مقاله با طلارم همراه باشید، تا با موارد استفاده از برنج ریزدانه و چگونگی خرید برنج دانه ریز مازندران آشنا شوید:

خرید برنج ایرانی

برنج دانه ریز چیست؟

در کارخانه ها ی شالیکوبی هنگام کوبیدن برنج دانه های درشت و ریز از یکدیگر جدا می شوند. علاوه بر کارخانه های برنجکوبی، در واقع می‌توان از کارخانه‌های سورتینگ برای تهیه برنج ریزدانه استفاده کرد. در این روش، ابتدا با استفاده از دستگاه بوجاری برنج‌های خیلی ریز (برنج نرمه) جدا می شوند. سپس نیم دانه‌ها یا لاشه‌ها برای پاک‌سازی به دستگاه سورتینگ منتقل می‌شوند.

خرید برنج دانه ریز مازندران

 برنج دانه ریز مازندران

موارد استفاده از برنج ریزدانه

از برنج ریز دانه میتوان در پخت شله زرد، آش و سوپ ها استفاده کرد. به علت ریزدانه بودن این برنج لعاب خوبی به این سبک غذاها می دهد. این برنج را می توان آرد کرد و برای پخت انواع غذا با آرد برنج استفاده نمود.

طرز پخت شیربرنج با برنج دانه ریز

مواد لازم برای تهیه شیر برنج با نیم دانه برای 4 نفر:

  • برنج ریز دانه ایرانی 1 پیمانه
  • شکر 1.5 پیمانه
  • پودر هل 2/1 قاشق چایخوری
  • گلاب 4/1 پیمانه
  • کره 20گرم
  • خامه صبحانه 4/1 پیمانه
  • آب 4 پیمانه
  • شیر 6 پیمانه

ابتدا برای پختن شیربرنج،  برنج ریزدانه ایرانی را به خوبی شسته و به مدت یک ساعت در آب خیس می‌کنیم. سپس آنها را روی حرارت گاز با حدود چهار پیمانه آب قرار می‌دهیم. به مدت یک ساعت اجازه می‌دهیم تا کاملاً بپزند. پس از آن که بیشتر آب قابلمه تبخیر شد و حدود نصف لیوان آب باقی ماند، شیر را به آن اضافه می‌کنیم و هر چند لحظه یکبار آن را هم می‌زنیم تا ته نگیرد.

بعد از اینکه برنج به طور کامل پخته شده و لعاب گرفت، شکر را به آن اضافه می‌کنیم و به مدت ده دقیقه به آن اجازه می‌دهیم تا شکر کاملاً حل شود. سپس کره را به مخلوط اضافه کرده و به مدت 45 دقیقه به آن اجازه می‌دهیم تا به درستی جا افتاده و خوشمزه شود.

در مرحله بعدی، هل و گلاب را نیز به مخلوط اضافه کنید.تا رسیدن به غلظت دلخواه به آن زمان دهید. در پایان، پس از خاموش کردن حرارت، خامه را به شیربرنج اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. سپس با سلیقه خود، می‌توانید این دسر خوشمزه را در ظرف مناسب سرو کنید و آن را برای افراد به صورت جداگانه تزئین کنید.

طرز تهیه شیربرنج

تفاوت برنج لاشه و سرلاشه نیم دانه

برنج لاشه به برنج های شکسته ای گفته می شود، که نصف برنج سالم و بزرگتر از برنج نیم دانه است. برنج سرلاشه برنج های شکسته ای است که تقریبا از برنج های سالم مقداری کوچکتر و یا نوک پریده هستند. تفاوت بین برنج سرلاشه، لاشه و نیم دانه تنها در شکل و اندازه دانه ها و مقدار آنها است. قیمت برنج سرلاشه در مقایسه با برنج لاشه گرانتر و برنج لاشه در مقایسه با برنج نیم دانه گرانتر است. همچنین، برنج ریز دانه ارزان ترین نوع برنج است.

قیمت خرید برنج ریزدانه مازندران

قیمت خرید برنج دانه ریز مازندران جزو ارزان ترین برنج های ایرانی موجود در بازار است. البته عواملی در تعین قیمت برنج دانه ریز تاثیرگذارند مثل تمیز بودن و یکدستی برنج ،عطری بودن آن و نوع برنج نیمدانه .به همین علت ازین برنج به مقادیر زیاد تهیه و برای آرد برنج و یا استفاده در دسرهای ایرانی ،آش ،سوپ و …استفاده می شود.بعضا ازین برنج برای تغذیه ماکیان نیز استفاده میکنند.

خرید برنج دانه ریز کشت دوم مازندران

برنج های کشت دوم جزو مرغوب ترین و گران ترین برنج های ایرانی است. این نوع برنج دارای عطر و طعم بسیار خوبی است .به همین علت برنج های ریز دانه حاصل از برنج های کش دوم همان عطر و طعم برنج های کشت دوم را دارا هستند.پخت غذا و دسر یا تهیه آرد برنج ازین نوع برنج بسیار مناسب است.و بهترین و با کیفیت ترین نوع آرد برنج ازین برنج بدست می آید. به علت خوش عطر بودن این برنج برای پخت انواع دسر استفاده می شود.برای خرید برنج ریزدانه مازندران کشت دوم به سایت طلارم متعلق به شالیکوبی فلاح مراجعه کنید.

پیام بگذارید