برنج امراللهی کشت دوم مازندران

برنج امراللهی کشت دوم مازندران جزو برنج‌های پرطرفدار و پر مصرف در شمال است. این برنج برخلاف تصور عموم جزو برنج‌های پر محصول مثل فجر و شیرودی در مازندران نیست. فقط برداشتش در یک هکتار زمین نسبت به برنج طارم کمی بیشتر است. برنج کشت دوم، بعد از برداشت اول از زمین کشت می‌شود و در فصل پاییز برداشت می‌شود. این نوع برنج عمدتاً در استان مازندران کشت می‌شود. برای کشت دوباره برنج از همان بذرهای استفاده شده برای کشت اول استفاده می‌شود. برنج امراللهی جزو برنج‌هایی است که کشاورزان آن را دوباره کشت می‌کنند.

 

 قیمت برنج امراللهی کشت دوم مازندران

 قیمت برنج امراللهی کشت دوم مازندران به عواملی مانند محل کشت، کیفیت برنج و خالص‌بودنش بستگی دارند. بسیاری از افراد این برنج را با سایر برنج‌ها مخلوط می‌کنند و تشخیص برنج برای مصرف‌کننده ممکن نیست. در بازار قیمت‌های متفاوتی برای این برنج وجود دارد. اما اگر در جایی برنج امراللهی را خیلی ارزان‌تر از قیمت عرف بازار برای این برنج مشاهده کردید، بدانید برنج اصل نیست و به کیفیت و اصالت برنج شک کنید.

سعی کنید برای خرید برنج امراللهی کشت دوم از جایی معتبر اقدام کنید. قیمت برنج امراللهی به علت اینکه نسبت به برنج‌های دیگر محصول بیشتری می‌دهد مناسب‌تر از سایر برنج‌ها مثل طارم است. بااین‌حال در نظر بگیرید که کیفیت این برنج با آنها برابری می‌کند. اگر برنج امراللهی کشت اول باشد قیمت برنج امراللهی از قیمت برنج طارم کمی ارزان‌تر خواهد بود. ولی اگر برنج امراللهی کشت دوم باشد قیمت برنج امراللهی از تمام برنج‌های مازندران بیشتر خواهد بود.

 خرید برنج امراللهی کشت دوم مازندران

 خرید برنج امراللهی کشت دوم به علت خوش‌پخت بودن و عطر فوق‌العاده آن جزو محبوب‌ترین برنج‌های مازندران است. این برنج از نظر پخت و قدکشیدن و عطروطعم کاملاً شبیه به برنج طارم و بینام است. یکی از ویژگی‌های خوب این برنج نرم ماندن این برنج بعد از پخت است. به‌طوری‌که بعد از گذشت زمان از پختش سفت نمی‌شود.می توانید برای خرید برنج امراللهی کشت دوم از سایت آنلاین طلارم شالیکوبی فلاح واقع در مازندران اقدام کنید.

برنج امراللهی از نظر ظاهری بعد از پخت قابل‌تشخیص از برنج طارم و بینام نیست. چون در پخت و عطر و ری کردن کاملاً مشابه به هم هستند. فرق این برنج با طارم بینام این است که برنج بینام کمی چاق‌تر و کوتاه‌تر است ولی برنج خام امراللهی بلندتر است. برنج خام امراللهی کمی کوتاه‌تر از برنج طارم است. به همین علت تشخیص تفاوت این برنج‌ها از یکدیگر برای افراد عادی امکان‌پذیر نیست.

برنج امراللهی کشت دوم

خرید برنج امراللهی کشت دوم

 بهترین برنج کشت دوم شمال

 برنج امراللهی کشت دوم جزو بهترین برنج‌های کشت دوم شمال کشور است. چون از نظر عطروطعم برنج فوق‌العاده‌ای است و با بهترین برنج‌های بازار برابری می‌کند و از آنجایی کشت دوم برنج بسیار پرزحمت‌تر از کشت اول آن است، قیمت این برنج نیز کمی گران‌تر از کشت اول است. مثلاً برنج طارم، برنج سر لاشه، بینام، امراللهی و هاشمی نمونه‌هایی از برنج‌های مقاوم به سرما هستند، که به‌عنوان کشت دوم کاشته می‌شوند.

 تفاوت برنج کشت اول و کشت دوم امراللهی

 برنج امراللهی به علت مقاوم‌بودن بذر آن در سرما محصول دهی بالایی دارد و معمولاً کشاورزان این محصول را دوباره در پاییز کشت می‌کنند. قیمت برنج امراللهی کشت اول از کشت دوم پایین‌تر است و همچنین کیفیت آن هم با کشت دوم قابل‌مقایسه نیست. برنج امراللهی کشت دوم بعد از پخت بیشتر قد می‌کشد و عطر فوق‌العاده‌ای دارد درصورتی‌که امراللهی کشت اول این‌گونه نیست. برنج امراللهی کشت اول سفیدرنگ است تقریباً ولی کشت دوم تقریباً کرم رنگ است.

برنج امراللهی کشت اول

 خرید برنج امراللهی کشت اول

ویژگی‌های برنج امراللهی

  • برنج امراللهی از نظر عطروطعم شبیه به برنج بینام و طارم است.
  • برنج امراللهی برنجی زودرس و مقاوم به سرما است.
  • برنج امراللهی کشت دوم جزو برنج‌های گران در مازندران است.
  • کیفیت برنج امراللهی کشت دوم نسبت به کشت اول بسیار بالاتر است.
  • برنج امراللهی برنج پرمحصول مثل شیرودی و فجر نیست و فقط به علت مقاوم‌بودنش در یک هکتار بیشتر از برنج طارم کشت می‌شود.
  • قیمت برنج امراللهی کشت دوم با قیمت طارم اعلا برابری می‌کند.

 خوردن برنج امراللهی کشت دوم ضرر دارد؟

 شاید برای بسیار از شما سوال پیش بیاید، که آیا خوردن برنج کشت دوم ضرر دارد یا سرطان‌زاست؟ برای جواب به این سوال باید بگوییم که خیر، کشت دوم باعث بهبود طعم و عطر برنج نسبت به کشت اول می‌شود. فصل پاییز با باران و آفتاب متفاوت، تأثیر مهمی در بهبود کیفیت برنج دارد. همچنین، فاصله زمانی بین آخرین سم‌پاشی و برداشت برنج در کشت دوم بیشتر است که باعث بهبود سلامت برنج می‌شود. سم‌پاشی در کشت اول باعث نفوذ سم در بافت گیاه برنج شده و کرم ساقه خوار را از بین می‌برد. اما دوز سم در بافت گیاه کم شده و در نهایت از بین می‌رود. زمان طولانی بین سم‌پاشی و برداشت در کشت دوم، سلامت بیشتر برنج را تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید:خرید برنج دانه ریز مازندران

 طرز پخت برنج امراللهی کشت دوم

طرز پخت برنج امراللهی کشت دوم متفاوت است؛ چون این برنج دوباره کشت شده و مقاوم‌تر است. در نهایت باید مدت‌زمان بیشتری در آب‌روی شعله گاز جوش بخورد تا به‌اصطلاح ری کند. این برنج بسیار مجلسی و خوش‌عطر و طعم است و بعد از پخت کاملاً نرم می‌شود. برای کته کردن این برنج هم باید آب بیشتری بریزید تا برنج بعد از پخت زنده نماند. دانه‌های برنج کشیده‌تر و بلندتر شده و اصطلاحاً برنج بیشتر رِی می‌کند. لذا یک کیلوگرم برنج کشت اول اعلا ۷ پُرس بشقاب برنج، اما یک کیلو برنج کشت دوم ۸.۵ پُرس می دهد.

روش نگهداری برنج امراللهی

برای نگهداری برنج امراللهی با کیفیت، به دستورالعمل خاصی باید پیروی کرد. این دستورالعمل شامل استفاده از ظروف دربسته و مناسب، نگهداری در مکان خشک و تاریک، برای جلوگیری از نفوذ حشرات به برنج است. همچنین، از ظروف فلزی، شیشه‌ای و یا کیسه‌های پارچه ای برای نگهداری استفاده کنید. در صورتی که محل نگهداری برنج امراللهی مرطوب باشد، ممکن است باعث خرابی زودتر برنج شود. لذا به نگهداری در مکان خشک و تاریک توصیه می‌شود. همیشه به اندازه نیاز خود برنج تهیه کنید

 خرید برنج امراللهی کشت دوم از طلارم

 بسیاری از افراد به علت دور بودن مسافت از استان‌های شمال امکان خرید حضوری برنج باکیفیت برایشان مقدور نیست. از طرفی برای خرید برنج امراللهی کشت دوم باید از جایی مطمئن اقدام کرد. به همین علت شالی‌کوبی فلاح واقع در استان مازندران این امکان را برای هم‌میهنان عزیز به وجود آورده است، که از اقصی‌نقاط کشور بتوانند برنج باکیفیت ایرانی را با بهترین قیمت درب منزل خود تحویل بگیرند.

پیام بگذارید