خرید برنج شیرودی مازندران

برنج شیرودی جزء برنج های پر محصول است. این برنج در مازندران، گلستان و گیلان کشت می شود. خرید برنج شیرودی در مازندران طرفداران بسیاری دارد. چون جزو برنج های پر محصول است و عطر و طعم خوب و قیمت مناسبی دارد. این برنج برای اولین بار در استان مازندران شهرستان های آمل، تنکابن و چالوس کشت شد. برنج شیرودی سال 75 در آزمایشگاه اصلاح ژنتیکی شده و از پیوند زدن دو نوع برنج طارم دیلمانی و خزر بوجود آمد. نام این گونه بنابر یادبود شهید هشت سال دفاع مقدس منطقه شیرود تنکابن “شهید علی اکبر شیرودی” نام گذاری شد.

خرید برنج شیرودی مازندران

ویژگی های برنج شیرودی

برنج شیرودی جزو برنج های خوش پخت محسوب می شود. رنگ دانه ی این برنج سفید کدر و اندازه ی دانه ی خام آن حدود 7میلیمتر و بعد از پخت قد آن به 12.5 میلیمتر می رسد. عطر این برنج متوسط است. معمولا این برنج یک دست است و ظاهرش شبیه به برنج طارم هاشمی می باشد.

این برنج طی اصلاح ژنتیکی که توسط محققان  روی آن انجام شد، مقاومت بالایی نسبت به بیماری بلاست ،کرم برگ خوار و سایر آفات دارد.به همین علت عملیات سم پاشی روی این برنج کمتر انجام می شود. بنابراین این برنج کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار می گیرد و سالم است.طبع برنج شیرودی سرد است و در مناطق کوهستانی عمل می آید .

تفاوت برنج طارم هاشمی و شیرودی

برنج شیرودی حاصل از اصلاح نژاد برنج طارم و خزر است. از نظر ظاهری شباهت بسیاری به برنج طارم هاشمی دارد. اما تفاوت هایی هم باهم دارند. دانه برنج شیرودی خام نسبت به برنج طارم هاشمی کوتاه تر است. ولی بعد از پخت بیشتر قد می کشد و عطر ضعیفی نسبت به برنج طارم هاشمی دارد. این روزها بسیاری از افراد برای اینکه برنج شیرودی را به جای هاشمی بفروشند از روش هایی برای فریب مشتری استفاده می کنند. بهتر از برنج را مستقیما از شالیکوبی مطمئن و قابل اعتماد بخرید.

تفاوت برنج شیرودی و طارم

مزایای خرید برنج شیرودی مازندران

خرید برنج شیرودی در مازندران مزایای بسیار زیادی دارد. به علت اینکه این برنج برای اولین بار در مازندران کشت شد و خاستگاه برنج شیرودی در مازندران است. این برنج ماندگاری بالایی دارد. برای مهمانی و مجالس بسیار رسمی است. چون خوب قد می کشدو ظاهر مجلسی دارد. برنج شیرودی تمام ویژگی های یک برنج خوب را دارا است. به همین علت بسیاری از رستوران ها و کترینگ ها که نمی خواهند از برنج خارجی استفاده کنند، برنج شیرودی را انتخاب می کنند.

قیمت خرید برنج شیرودی مازندران

قیمت برنج شیرودی چون برنج پرمحصول می باشد. نسبت به سایر برنج ها قیمت مناسب تری دارد. برای خرید برنج شیرودی مازندران و مشاهده قیمت آن را می توانید از سایت طلارم و مستقیما از شالیکوبی فلاح با بهترین کیفیت و قیمت تهیه کنید. برنج شیرودی بهترین انتخاب جایگزین برنج های خارجی است چون هم کیفیت بسیار بالاتری نسبت به برنج های خارجی دارد و هم قیمتش مناسب است.

قیمت برنج شیرودی

طرز پخت برنج شیرودی

طرز پخت برنج شیرودی فرق چندانی با برنج های مثل طارم و فجر ندارد. هم می توان به صورت کته و هم آبکشی آن را تهیه کرد.

پخت کته برنج شیرودی

برنج را یک ساعت قبل با نمک خیس می دهیم. به ازای هر پیمانه برنج کهنه، یک و نیم پیمانه آب و به ازای هر پیمانه برنج نو، یک پیمانه آب بریزید.

به اندازه یک بند انگشت روی برنج را آب بگیرد و یک قاشق به آن نمک اضافه میکنیم. شعله گاز را زیاد کرده تا آب آن کاملا تبخیر شود و بعد از آمن شعله را کم کرده در برنج را دم کنی می گذاریم.

<<برنج نو که تازه برداشت شده، نباید بیش از نیم ساعت خیس بخورد و بایستی کمتر از حد معمول جوش بخورد.>>

 آبکش کردن برنج شیرودی

در ابتدا لازم است که برنج را برای مدتی در آب نمک بگذارید تا به خوبی خیس بخورد و نمک به خورد آن برود.

در صورتی که برنج مورد نظر نو می‌باشد، زمان لازم برای خیس خوردن آن در آب زیاد نیست، در مقابل برای خیس خوردن برنج کهنه به زمان بیشتری نیاز است. پس از گذشت زمان لازم خیس خوردن برنج، باید برنج را بشویید. از این طریق شوری بیش از حد نمک را می گیرید.

پس از آن یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و به اندازه‌ای که لازم است داخل آن آب بریزید (مقدار آب مورد نیاز شما برای پر کردن قابلمه، معمولا به نصف قابلمه یا دو سوم آن می‌رسد) و قابلمه را روی شعله قرار دهید. پس از جوشیدن آب داخل قابلمه، برنج را به آب اضافه کنید و سپس صبر کنید تا دانه‌های برنج به خوبی مغز پخت شده و نرم شوند.

آبکش کردن برنج

زمان آبکش کردن

در طی این مدت باید حواستان به برنج باشد تا در بهترین زمان برای آبکش کردن آن اقدام کنید؛ این زمان وقتی است که دانه‌های برنج چندان سفت و سخت و یا خیلی نرم نباشند. این زمان لازم است که برای قد کشیدن دانه‌های برنج چند تکه یخ را داخل قابلمه بریزید.

پس از اضافه کردن یخ‌ها منتظر بمانید تا به خوبی آب شوند و پس از آن برنج را زیر جریان آب ولرم آبکش کنید. سپس چند دقیقه به برنج فرصت دهید تا آب داخل آن به خوبی خارج شود.

شما می‌توانید به سلیقه خود از نان یا سیب زمینی برای درست کردن ته دیگ استفاده کنید، سیب زمینی یا نان را ته قابلمه بگذارید، برنج را اضافه کنید، درب قابلمه را گذاشته و روی شعله گاز بگذارید. بهتر است درب قابلمه را با استفاده از دم‌کنی بپوشانید تا برنج شفته نشود.

فوت کوزه گری که باید در این مرحله به کار گیرید، این است که در ابتدا بگذارید ته دیگ برنج آماده شود، برای این کار لازم است شعله را برای چند دقیقه بالا ببرید تا در طی این مدت ته دیگ آماده شده و پس از آن شدت شعله گاز را کمتر کرده و شرایط لازم برای پختن برنج را آماده کنید.

بیشتر بخوانید: خرید برنج فجر

خرید برنج ایرانی ارزان

برنج شیرودی و برنج فجر از جمله برنج های خوش پختی هستند که قیمت مناسبی نیز دارند. هنگام خرید برنج ایرانی دقت کنید از جای معتبر و قابل اطمینان خرید کنید. بهترین مکان برای خرید برنج ایرانی از استان های شمالی است که برنج مستقیما از شالیزار به شالیکوبی منتقل میشود.شالیکوبی فلاح (فروشگاه آنلاین برنج طلارم) با سال ها سابقه ی درخشان در زمینه ی خرید و فروش برنج در مازندران  مرغوب ترین برنج را در کیسه های 5 کیلویی و 10 کیلویی درب منزل شما ارسال می کند.

پیام بگذارید