قیمت برنج دوباره کشت درجه یک شمال

برنج دوباره کشت برنجی است که برای بار دوم در زمین های کشاورزی شمال کشور کشت می شود. بعضی از کشاورزان در استان مازندران دوبار از زمین کشاورزی خود برنج کشت می کنند. برنج دوباره کشت شمال یکی از بهترین و با کیفیت ترین برنج های در حال حاضر در بازار است. در مورد قیمت برنج دوباره کشت درجه یک شمال در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد:

 

برنج دوباره کشت درجه یک شمال چیست؟

برنج دوباره کشت به برنجی گفته می شود که برای بار دوم در زمین کشاورزی کاشته می شود. اولین بار برنج ایرانی در فصل بهار و فروردین ماه در زمین کشاورزی کاشته می شود و در مرداد و یا اوایل شهریور برداشت می شود. بعد از گذشت زمان مشخص، کشاورزان برای بار دوم در زمین کشاورزی برنج کاشته و در فصل پاییز، اواسط آبان برنج را برای بار دوم برداشت می کنند.

قیمت برنج طارم کشت دوم اعلا

برنج طارم نیز از جمله برنج های بسیار با کیفیت در شمال کشور است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این برنج در بعضی از شالیزارهای شمال کشور برای بار دوم نیز کشت می شود. برنج طارم و برنج اعلا هستند که هم کشت اول و هم کشت دوم آنها بسیار پر طرفدار و محبوب است. قیمت برنج دوباره کشت درجه یک شمال  از نوع طارم کشت دوم کیلویی 100 تا 150 تومن متغیر است.

قیمت هر کیلو برنج ایرانی کشت دوم

برنج های کشت دوم در انواع مختلفی وجود دارد.

قیمت برنج کشت دوم طارم

حتما از کیفیت برنج طارم کشت دوم مطلع هستید. برنج طارم کشت دوم جزو بهترین برنج های مجلسی، خوش عطر و خوش پخت است. این برنج در بسیاری از رستوران ها و مجالس استفاده می شود. قیمت برنج کشت دوم طارم  کیلویی 100 تا 150 تومن متفاوت است.

 

خرید برنج طارم کشت دوم اعلا

خرید برنج کشت دوم اعلا 

برنج کشت دوم هاشمی

برنج هاشمی کشت دوم نیز مانند برنج طارم بسیار خوش پخت، خوش عطر و گران قیمت در استان مازندران است. قیمت برنج کشت دوم هاشمی از 100 تا 160 تومن متغییر است.

برنج کشت دوم امراللهی

برنج امراللهی نیز برنجی با کیفیت است که در استان مازندران کشت می شود. قیمت این برنج با برنج طارم و هاشمی برابری می کند. قیمت برنج کشت دوم امراللهی از 100 تا 150 تومن متغیر است.

برنج امراللهی کشت دوم

خرید برنج امراللهی کشت دوم

بهترین برنج کشت دوم

همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم برنج طارم، هاشمی و امراللهی جزو بهترن برنج های کشت دوم موجود در حال حاضر هستند. این برنج ها به دلیل ظاهر کشیده، پخت عالی، عطر بسیار زیاد و مجلسی بودن مورد توجه زنان کدبانو و سرآشپزان حرفه ای قرار گرفته است.

قیمت برنج کشت دوم فریدونکنار

فریدونکنار شهری در استان مازندران است که دارای زمین های کشاورزی حاصل خیزی می باشد. این زمین های کشاورزی بخاطر حاصلخیز بود قابلیت کشت دوباره برنج را دارند. انواع برنج با کیفیت فریدونکنار از جمله برنج طارم، هاشمی و امراللهی است که بسیار کیفیت بالایی دارند. از طرفی برنج پر محصول و ارزان قیمت نظیر برنج فجر، ندا، شیرودی نیز با بهترین کیفیت کشت می شود.

⇐⇐ خرید برنج فریدونکنار

قیمت برنج دوباره کشت درجه یک شمال به صورت عمده

خرید برنج به صورت عمده راهی مناسب و مقرون به صرفه برای افراد عادی که قصد دارند برنج یکسال خود را یکباره بخرند و یا برنج فروشان سایر استان ها می توانند برنج های با کیفیت ایرانی را مستقیم از درب کارخانه با قیمت عمده خریداری کنند. برای خرید برنج عمده با شالیکوبی فلاح تماس بگیرید.

 

قیمت برنج کشت دوم

برنج کشت اول بهتر است یا کشت دوم ؟

برای جواب این سوال باید در مورد برنج کشت اول و کشت دوم بیشتر بدانید:

برنج کشت اول چیست؟

آغاز فرایند کاشت این برنج از فصل بهار است. این برنج معمولا در اواخر مرداد یا اوایل شهریور برداشت می‌شود. کشت اول برنج مراحل مختلفی دارد که شامل آماده سازی بذر، خزانه بذر، آماده کردن زمین، پاشیدن بذر های جوانه زده، نشا، وجین، سم زدن و درو کردن است.

مراحل کشت اول برنج

  • آماده سازی بذر: بذر برنج باید از نوع مرغوب و مناسب باشد. بذر برنج معمولا در خزانه آماده می‌شود.
  • خزانه بذر: خزانه بذر محلی است که بذر برنج در آن جوانه می‌زند. خزانه بذر معمولا در اوایل بهار آماده می‌شود.
  • آماده کردن زمین: زمین مورد نظر برای کشت برنج باید شخم زده و آماده کشت شود.
  • پاشیدن بذر های جوانه زده: پس از آماده شدن زمین، بذر های جوانه زده بر روی زمین پاشیده می‌شوند.
  • نشا: نشا روشی است که در آن بوته‌های برنج از خزانه به زمین اصلی منتقل می‌شوند.
  • وجین: وجین به معنای از بین بردن علف‌های هرز است.
  • سم زدن: سم زدن به منظور از بین بردن آفات و بیماری‌های گیاهی انجام می‌شود.
  • درو کردن: درو کردن به معنای برداشت محصول برنج است.

برنج کشت دوم

زمین شالیزاری پس از برداشت برنج کشت اول، برای مرحله ی دوم آماده می‌شود. این روش کشت معمولا در اوایل پاییز انجام می‌شود و به دلیل آب و هوای مناسب مازندران، به آبیاری زیادی نیاز ندارد.

تفاوت قیمت برنج کشت اول و کشت دوم

برنج کشت اول و کشت دوم دو نوع برنج هستند که در دو فصل مختلف در ایران کشت می‌شوند. تفاوت اصلی این دو نوع برنج در کیفیت، میزان محصول‌دهی، استفاده از سموم کشاورزی، سلامت و قیمت آنها است.

کیفیت

برنج کشت دوم معمولا از نظر کیفیت پخت و عطر بهتر از برنج کشت اول است. این امر به دلیل زاویه تابش خورشید و خنکی هوای پاییز در زمان کشت برنج کشت دوم است.

میزان محصول‌دهی

میزان محصول‌دهی برنج کشت دوم معمولا کمتر از برنج کشت اول است. این امر به دلیل اینکه زمین در زمان کشت برنج کشت دوم از نظر حاصلخیزی کمتر است.

استفاده از سموم کشاورزی

در برنج کشت دوم باید از سموم کشاورزی استفاده کنیم. زیرا زمین بازدهی بالایی ندارد و احتمال شیوع بیماری‌ها و آفات بیشتر است. البته در کشت اول برنج نیز نیاز به استفاده از سموم و کود شیمیایی وجود دارد

ارقام برنج

در برخی موارد و بعضی کشاورزان از ارقام متفاوتی از برنج اول برای برنج کشت دوم استفاده می کنند. به طور معمول از انواع برنج های طارم بینام، هاشمی و امراللهی برای برنج کشت دوم استفاده می شود.

اندازه دانه

معمولا دانه های برنج کشت دوم درشت تر از اندازه برنج کشت اول است.

قیمت

قیمت برنج کشت دوم با توجه به کم محصول بودن، نسبت به برنج کشت اول کمی گران تر است.

در مجموع، برنج کشت دوم از نظر کیفیت پخت و عطر بهتر از برنج کشت اول است، اما میزان محصول‌دهی آن کمتر است و قیمت آن نیز بیشتر است.

مشاهده قیمت برنج دوباره کشت درجه یک شمال در برنج طلارم

ممنون که تا انتها با ما همراه بودید. میتوانید به راحتی از طریق سایت برنج طلارم از قیمت برنج دوباره کشت درجه یک شمال اطلاع پیدا کنید. شالیکوبی فلاح واقع در استان مازندران بهترین برنج های ایرانی را در سایت فروشگاه اینترنتی برنج ایرانی طلارم به فروش می رساند. به راحتی بهترین برنج های ایرانی را در از درب کارخانه درب منزل خود دریافت کنید.

پیام بگذارید