خاصیت آب برنج برای پوست

برای نسل‌ها، آب برنج اورگانیگ در ریتوال‌های زیبایی آسیایی استفاده میشود برای بدست آوردن پوست روشن و صاف. آب برنج یک تونر ملایم است که از مواد معدنی مفید برای پوست پر است و بسیار ساده در خانه تهیه می‌شود.

با توجه به محتوای غنی از ویتامین، آب برنج عالی برای پوست شماست. سلول‌های پوست به طور اصلی از پروتئین‌های موجود در 16 درصد وزن کل بدن تشکیل شده‌اند. تمام این مواد با هم همکاری می‌کنند تا پوست را به شکل‌های منحصر به فرد سالم نگه دارند، از جمله تری‌گلیسریدها، لیپیدها و نشاسته.

آب برنج شامل کربوهیدرات، اینوزیتول، اسید فیتیک و سایر ترکیبات غیر آلی است که آن را به یک عنصر DIY عالی برای پوست زیبا تبدیل می‌کند.

اگرچه آب برنج یک ماده زیبایی DIY ایمن به نظر می‌رسد، قبل از شروع چند نکته را باید در نظر داشته باشید. برنجی که به صورت حرفه‌ای فرآوری و بسته‌بندی شده است، احتمالاً با آفت‌کش‌ها، همچنین خاک و میکروارگانیسم‌ها آلوده شده است.

به همین دلیل حائز اهمیت است که قبل از استفاده از آب برنج برای مقاصد زیبایی، باید برنج خود را با دقت تمیز کنید.

آب برنج شامل ترکیباتی است که به نمایش حفظ و بازسازی سطح پوست کمک میکنند. با وجود اینکه این مواد برخی مزایای معتبر دارند، ادعاهایی در مورد آن وجود دارد که علم توانسته است به طور کامل اثبات نماید.

آب برنج برای لک صورت 

آب برنج برای پوست

آب برنج به دلیل داشتن انزیم‌های روشن‌کننده پوست، به عنوان یک عنصر محبوب در روال‌های زیبایی ژاپنی و کره‌ای شناخته میشود. این ماده توانایی پاک کردن لکه‌های تیره و عیوب پوست را داراست و باعث روشنایی و صافی پوست می‌شود. آب برنج همچنین دارای خواص ضدپیری، تمیزکننده، محافظتی در برابر اشعه‌های UV، اسکراب، و کمک به بهبود آسیب‌دیدگی پوست می‌باشد.

تاثیرات مثبت آب برنج بر روی پوست صورت

  1. روشن‌کننده پوست: آب برنج انزیم‌های روشن‌کننده پوست دارد و به عنوان یک عنصر محبوب در روال‌های زیبایی ژاپنی و کره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. خواص ضدپیری: آب برنج، که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است، نشان داده شده است که عملکرد الاستاز را که یک مولکول باعث آسیب به الاستین پوست می‌شود، مسدود کند و باعث تاخیر و کاهش علائم پیری پوست می‌شود.
  3. تمیزکننده و تونر صورت: مقدار کمی از آب برنج را روی توپ پنبه بریزید و به آرامی روی صورت و گردن پاک‌سازی کنید. ماساژ دهید تا آلودگی و گرد و غبار پاک شود.
  4. ضدآفتاب صورت: سرمایه‌گذاری در ضدآفتاب‌های حاوی عصاره آب برنج، می‌تواند محافظت بهتری در مقابل اشعه‌های UV نسبت به گزینه‌های دیگر فراهم کند.
  5. اسکراب صورت: برای تهیه یک اسکراب طبیعی، نمک دریا، چند قطره از روغن اسانس و پوست مرکبات را ترکیب کنید. آن را مالیده و سپس آبکشی کنید.
  6. درمان جوش و تاثیر آب برنج برای پوست: بسیاری اعتقاد دارند که استفاده از آب برنج به صورت موضعی بر روی پوست به آرامی آن را ملایم کرده.
  7. بهبود پوست آسیب‌دیده: طبق یک مطالعه انجام شده در سال 2013، شراب برنج (آب برنج تر کرده) می‌تواند به کاهش آسیب‌های ناشی از نور خورشید کمک کند. این نوشیدنی تحریک تولید کلاژن در پوست را افزایش داده و کمک به حفظ انعطاف‌پذیری پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک می‌کند.

می‌توانید آب برنج را به چند روش مختلف تهیه کنید. تمامی این روش‌ها نیاز به شستشوی دقیق برنج قبل از شروع کار دارند. بیشتر مردم معتقدند که نوع برنج مورد استفاده تفاوتی ندارد.

آب برنج یخ زده بر روی صورت

یخ آب برنج بر روی صورت می‌تواند تاثیرات مثبت متعددی برای پوست داشته باشد.

  1. تسکین قرمزی و التهابات:
    یخ آب برنج می‌تواند به خوبی قرمزی و التهابات پوست را کاهش میدهد. خنکی آب برنج و اثر ضدالتهاب آن می‌تواند به پوست کمک کند و حساسیت‌های ناشی از عوامل مختلف را تسکین دهد.
  2. تنظیم ترشح چربی:
    استفاده از یخ آب برنج می‌تواند به تنظیم ترشح چربی پوست کمک میکند. این موضوع می‌تواند به کنترل چربی اضافی و جلوگیری از مشکلات مربوط به چربی زیاد پوست کمک کند.
  3. تضییق منافذ باز پوست:
    استفاده از یخ آب برنج می‌تواند باعث تضییق منافذ باز پوست (پورها) میشود، که این امر می‌تواند به بهبود ظاهر پوست و کاهش ظاهر منافذ باز کمک کند.
  4. سفتی و جوان‌تر شدن پوست:
    یخ آب برنج می‌تواند باعث سفت شدن بافت پوست و حمایت از تولید کلاژن میشود. این امر می‌تواند به پیشگیری از ایجاد چین و چروک و حفظ جوانی و سلامت پوست کمک کند.
  5. احیای پوست خسته:
    اثر خنک‌کنندگی و ترمیم‌کنندگی یخ آب برنج می‌تواند به احیای پوست خسته و متعب کمک میکند و به پوست انرژی و شادابی بیشتری ببخشد.

توجه داشته باشید که هر فرد و نوع پوست ممکن است به طور متفاوت به این تدابیر واکنش نشان دهد. همچنین، برای اطمینان از عدم ایجاد حساسیت یا تحریک پوست، می‌توانید ابتدا آزمایش کوچکی انجام دهید و سپس به مقدار بیشتری ادامه دهید.

آب‌برنج چند دقیقه روی صورت بماند ؟

زمانی که می‌خواهید ماسک آب‌برنج را بر روی صورت خود نگه دارید، معمولاً توصیه می‌شود حدود 15 تا 20 دقیقه آن را بر روی پوست باقی بگذارید. این بازه زمانی به عنوان زمان کافی برای ماده‌های موجود در آب‌برنج برای جذب و ایجاد اثرات مثبت بر روی پوست شما کافی است.

بعد از گذشت این مدت، می‌توانید ماسک را با آب گرم بشویید و سپس صورت خود را خشک کنید. در صورت نیاز، از تونر یا مرطوب‌کننده مورد علاقه‌تان برای حفظ رطوبت و تغذیه پوست استفاده کنید.

مهم است به نکاتی مانند نوع پوست شما، حساسیت به مواد، و واکنش‌های شخصیتان توجه داشته باشید و در صورت نیاز مدت زمان نگهداری ماسک را تنظیم کنید.

 

خواص آب‌برنج برای چاقی صورت 

آب‌برنج به دلیل حاوی مواد مغذی و خواص زیبایی، می‌تواند برای بهبود وضعیت پوست و احتمالاً کاهش نشانه‌های چاقی صورت کمک کند. در زیر، تعدادی از خواص آب برنج برای چاقی صورت می آوریم:

  1. ضدالتهاب و تسکین التهابات: آب‌برنج دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند به کاهش التهابات و قرمزی پوست کمک کند. این خصوصیت ممکن است در کاهش نمایش نشانه‌های چاقی صورت، مانند قرمزی و التهابات، موثر باشد.
  2. روشن‌کننده پوست: مواد موجود در آب برنج، مانند انزیم‌های روشن‌کننده، می‌توانند به بهبود رنگ پوست و کاهش ظاهر لکه‌ها و تیرگی‌های پوست کمک کنند، که این موارد می‌توانند چاقی صورت را کمتر مشهود کنند.
  3. ترمیم‌کننده پوست: آب‌برنج می‌تواند به ترمیم پوست کمک کرده و خطوط و چین‌های ناشی از چاقی صورت را کاهش دهد. این به دلیل حاوی موادی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات مغذی است.
  4. تنظیم چربی پوست: آب‌برنج می‌تواند به تنظیم ترشح چربی پوست کمک کند، که این امر می‌تواند در کاهش لطافت و چاقی صورت موثر باشد.
  5. آبرسانی و مرطوب‌کننده: این محلول ملایم به پوست آب می‌رساند و می‌تواند آن را مرطوب نگه دارد. پوست مرطوب و سالم، ظاهر چاقی و خشکی را کاهش می‌دهد.

برای بهره‌مندی از خواص آب‌برنج برای چاقی صورت، می‌توانید ماسک یا تونر آب‌برنج را به روزانه به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. همچنین، تغذیه سالم و مصرف آب کافی نیز از اهمیت بالایی برخوردارند.

ماسک برنج برای سفیدی پوست

آب‌برنج به دلیل حاوی مواد مفید مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، و آنتی‌اکسیدان‌ها، می‌تواند برای بهبود سفیدی پوست و روشن‌کنندگی آن مفید باشد. استفاده از ماسک برنج می‌تواند مزایای زیر را داشته باشد:

  1. ترکیبات روشن‌کننده: آب‌برنج شامل انزیم‌های روشن‌کننده می‌باشد که به بهبود رنگ پوست کمک می‌کنند. این مواد می‌توانند لکه‌های تیره، خطوط خوردگی، و نقص‌های رنگی پوست را کاهش دهند.
  2. مقابله با لکه‌های پوستی: خواص ضدالتهابی آب‌برنج ممکن است به کاهش التهابات پوست‌و لکه‌های آن کمک کند. این اثرات می‌توانند به سفیدی و روشنی پوست کمک کنند.آبرسانی و ترطیب پوست:آب‌برنج ممکن است به پوست نرمی و ترطیب ببخشد و از خشکی و خستگی پوست جلوگیری کند.
  3. تقویت‌بافت‌پوست: مواد مغذی موجود در آب‌برنج می‌توانند به تقویت بافت پوست و جلوگیری از افت سلول‌های پوستی کمک کنند.

برای تهیه ماسک‌برنج، می‌توانید آب‌برنج را بعد از ابتدا آب‌گیری از برنج خود، به عنوان تونر یا ماسک صورت استفاده کنید. همچنین، ممکن است از مواد دیگر مانند عسل یا یاقوت برای افزودن خواص به ماسک استفاده شود. اما حتماً پیشنهاد می‌شود که قبل از استفاده روی یک قسمت کوچک از پوست آزمایش شود تا از حساسیت پوست اطمینان حاصل شود.

خرید برنج ایرانی اورگانیک

می‌توانید با اعتماد به برنج‌های باکیفیت ارائه شده در سایت طلارم، ماسک‌های برنجی با کیفیت بالا تهیه کنید. این برنج‌ها صددرصد طبیعی بوده و هیچ گونه کود شیمیایی ندارند. استفاده از این ماسک‌ها بر پوست صورت شما تاثیرات زیبایی بسیاری خواهد گذاشت و به بهبود و نرمی پوست کمک خواهد کرد.

همچنین، ماسک برنج برای مو به عنوان یک محصول چندکاره، تأثیرات مثبتی را بر موهای شما نیز داراست. این تأثیرات در یک ماله جداگانه و کامل مورد بررسی قرار گرفته‌اند. برنج با ترکیبات غنی خود به موها تغذیه می‌دهد و آنها را نرم و لطیف می‌کند، همچنین از خشکی و آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌نماید.

بنابراین، با انتخاب ماسک برنج از محصولات متمیز سایت طلارم، به راحتی می‌توانید در مراقبت از پوست و موهای خود تفاوت قابل توجهی ایجاد کنید و از فواید طبیعی این محصولات بهره‌مند شوید.

پیام بگذارید