برنج یکی از مواد غذایی بسیار مهمی است که در اکثر سفرهای ایرانی آن را مشاهده می کنید. برنج ندا یک برنج کاملاً ایرانی است که در شمال کشور کشت می شود. به طور کلی هدف از تولید این برنج این است که کشاورزان بتوانند در زمین های متراژ پایین بیشترین محصول را بدست آورند. در این مقاله قیمت برنج ندا مازندران را به شما ارائه می دهیم پس با ما همراه باشید.

 

خرید برنج ندا

 

⇐⇐مشاهده قیمت و خرید برنج ندا درجه یک⇒⇒

برنج ندا چیست؟

قبل از ارائه قیمت برنج ندا مازندران ابتدا کمی درباره ی برنج ندا توضیح می دهیم. برنج ندا مخفف نعمت زاده، دانشگاه و آمل است. جالب است بدانید این برنج با اصلاح نژاد برنج های دیگر همراه است و در سال 1376 توسط دکتر قربانعلی نعمت زاده معرفی شد. برنج های محلی طبیعتاً محصول کمتری می دهند اما همانطور که گفتیم برنج ندا جزو برنج ها پر محصول است و در هکتار کم بیشترین محصول را می دهد و از هر هکتار حداقل 8 تن برداشت می شود. به این نکته توجه کنید که برنج ها بعد از اصلاح نژادی قد و عطر و بوی خود را کمی از دست می دهند و برای مثال قد برنج ندا از طارم هاشمی کمتر است اما عطر و بوی برنج ندا از برنج های خارجی بیشتر و با کیفیت تر است.

مزایای خرید برنج ندا مازندران

برنج ندا با اینکه قد کوتاه تری نسبت به برنج هایی مانند طارم دارند اما از عطر و طعم قابل قبولی برخوردار هستند. می توان گفت یکی از مهم ترین مزایای برنج ندا این است که بر خلاف سایر برنج های اصلاح شده این برنج کیفیت پخت بالایی دارد. بعد از پخت این برنج می توانید به مدت طولانی نیز از این برنج استفاده کنید. این برنج طرفداران زیادی دارد و قیمت آن به نسبت به برنج های مختلف کمتر است.

خواص برنج ندا

به طور کلی برنج ندا شباهت زیادی با برنج طارم محلی دارد. به این نکته توجه کنید که برنح ندا 7 میلی متر است و بعد از پخت به 10 میلی متر می رسد و رنگ شیری دارد. برنج ندا را با نام برنج شمشیری نیز می شناسند. به این دلیل است که برنج ندا شکل باریک و بلند و حالت شمشیری شکل دارند. همانطور که گفتیم برنج ندا نسبت به عطر و بو قیمت کمی دارد و مقرون به صرفه است و نسبت به برنج های پر محصول دیگر مانند فجر و شیرودی دیررس تر است. این برنج نسبت به برنج هایی مانند فجر و شیرودی قد بلند تر است. برنج ندا عطر و بوی کمتری نسبت به برنج طارم هاشمی و صدری دارد. به همین دلیل در دسته برنج های عطری قرار نمی گیرد اما برای مصارف اقتصادی مناسب است.

خرید برنج ندا

قیمت برنج ندا مازندران

همانطور که گفتیم قیمت برنج ندا نسبت به برنج های دیگه ارزان تر است. این نوع برنج در اواخر مرداد و اوایل شهریور کشت می شود. اما به دلیل افزایش و کاهش قیمت نمی توان قیمت دقیق آن را اعلام کرد. اما بصورت حدودی بین 40 تومان تا 50 تومان است.  برنج ندا ممتاز یک نوع برنج ندا است که قیمت آن از تمام انواع برنج ندا بیشتر است و شباهت زیادی به برنج هاشمی دارد.

نکات مهم در نگهداری برنج ندا

بعد از اعلام قمیت برنج ندا مازندران نوبت به شرایط نگهداری این برنج می رسد. شاید تا به حال برای شما سوال پیش آمده است که برای نگهداری برنج ندا باید چه نکاتی را رعایت کنیم. در این بخش می خواهیم به این سوال شما پاسخ دهیم. برنج ندا مانند تمام برنج ها ایرانی نیاز به مراقبت دارد تا دچار آفت و کرم خوردگی نشود. توجه کنید که بهتر است برنج ندا را در محل سرد و خشک نگهداری کنید و رطوبت و گرما باعث می شود که کیفیت برنج ندا پایین بیاید و دچار آفت شود. سعی کنید برنج ندا را در محل های تاریک و دور از رطوبت نگهداری کنید و این نوع برنج هارا در کیسه های پارچه ای نگهداری کنید تا بین دانه ها هوا جریان داشته باشد.

قیمت برنج ندا مازندران

برنج ندا بخریم یا برنج هاشمی ؟

هردو برنج در ایران طرفداران خودشان را دارند و در کیفی آنها هیچ شکی نیست. اما برنج هاشمی نسبت به برنج ندا از عطر و بوی بهتری برخوردار است و همین باعث محبوبیت برنج هاشمی شده است. برنج هاشمی بعد از پخت قد کشیده و کاملا از هم جدا می شوند و مدت زیادی بعد از پخت نرم و با کیفیت هستند. اما برنج ندا از برنج هاشمی پر محصول تر است و قیمت آن نسبت به هاشمی بسیار کمتر است.

قیمت برنج ندا مازندران در سایت طلارم

از شما ممنونیم که تا اینجا همراه ما بودید و امیدوارم که مقاله ی قیمت برنج ندا مازندران برای شما مفید بوده باشد. برنج طلارم با بیش از چندین سال سابقه در حوزه فروش برنج به شما کمک می کند که بهترین برنج هارا بر سر سفره هایتان ببرید. سایت طلارم همیشه در تلاش است که پایین ترین قیمت ها را با بهترین کیفیت به شما ارائه دهد. با طلارم برنج را بدون واسطه از کشاورز خریداری کنید.

پیام بگذارید