خرید برنج ندا مازندران درجه یک

خرید برنج ندا مازندران طرفداران زیادی دارد. از نظر ظاهری این برنج شباهت بسیار زیادی به طارم دارد.ظاهر این برنج بلند و شمشیری شکل است.این برنج ماندگاری بالایی دارد و در برابر آفات و بلاست مقاوم است. برنج ندا  از ترکیب سه برنج سنگ طارم، حسن سرایی، آمل3 به وجود آمد. برنج ندا در سال 1376 با تلاش های دکتر قربانعلی نعمت زاده معرفی شد.در ادامه با برنج طلارم همراه باشید تا اطلاعات کاملی در مورد برنج ندا و نظرات در مورد برنج ندا را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

خرید برنج به صورت عمده

ویژگی های برنج ندا

  • این برنج پخت متوسط دارد.
  • رنگ این برنج سفید متمایل به کرم است.
  • این برنج را به نام شمشیری هم میشناسند.
  • ماندگاری بالایی دارد.
  • قد برنج حدود 7 میلی متر است.
  • عطر کم تری نسبت به سایر برنج های ایرانی دارد.
  • این برنج در یک هکتار محصول بیشتری نسبت به سایر برنج ها نظیر طارم می دهد.
  • درصد آمیلوز برنج ندا حدود ۲۶٫۲ است.
  • درجه حرارت ژلاتینی شدن برنج ندا متوسط است و غلظت ژل کمی دارد. در نتیجه هنگام پخت شفته نمی شود.

اسم برنج ندا برخلاف تصور بسیاری از مردم از نام کسی گرفته نشد. در واقع از سه حرف اول کلمات نعمت زاده، دانشگاه و آمل است.

برنج ندا اعلا و درجه یک

بیشتر برنج‌های موجود در بازار دانه‌های شکسته یا به اصطلاح نیمدانه دارند. نیم دانه در برنج پس از پخت بر کیفیت برنج اثر می‌گذارند. اگر می‌خواهید برنج ندا یکدست و بدون نیمدانه داشته باشید، باید برنج ندا اعلا و درجه یک تهیه کنید .شالیکوبی فلاح برنج ندا اعلا و درجه یک را در کیسه های پنج و ده کیلویی را در سایت طلارم عرضه کرده است.

خرید برنج ندا مازندران

خرید برنج ندا درجه یک

نظرات در مورد برنج ندا

خرید برنج ندا مازندران به علت قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن طرفداران خود را دارد. برای استفاده روزمره گزینه ی مناسبی است. این برنج عطر و طعم متوسطی دارد. اگر مجلسی بودن برنج برایتان اهمیت دارد میتوانید از برنج های گران تری مثل برنج طارم و برنج امراللهی استفاده کنید. برخلاف برنج های اصلاح شده که نظر مردم را برای خرید به خود جلب نمی کنند، برنج ندا اینگونه نیست و طرفداران خوبی دارد. این برنج ارگانیک نیست و از طرفی تراریخته هم فقط به علت اینکه بازدهی بالاتری داشته باشد اصلاح ژنتیک شده است. ظاهر این برنج شبیه به شمشیر است و طعم و عطر کمتری نسبت به سایر برنج های ایرانی دارد.

برنج طارم ندا مازندان اعلا

برنج ندا در استان مازندران و سراسر ایران به نام طارم ندا هم شناخته می شود. با این حال برنج طارم ندا همان برنج ندایی است که در بازار به فروش می رسد. بعضی از افراد بر این باور هستند که برنج ندا مخلوطی از برنج های گوناگون است. اما برنج ندا مازندران خود به صورت جداگانه نوعی برنج است و مخلوطی ندارد. حتی بعضی از افراد فکر می کنند ندا نام شرکت بسته بندی برنج است اما اینگوه نیست همانطور که بالا گفتیم برنج ندا مخفف سه کلمه است.

 

برنج ندا تنظیم بازار

با توجه به بازار پسندی و محصول دهی مناسب در مدت کوتاه (بین هفت تا ده روز)، کشت نوع خاصی از برنج شمال کشور ما را برای شالیکاران جذاب کرده است. بر اساس گزارشات قابل دسترس، برداشت برنج ندا حدود ۸ تن در هکتار بوده است. با توجه به محدودیت سطح زیر کشت، تغییر کاربری اراضی، کمبود منابع آبی کشور و توسعه مکانیزاسیون در عملیات نشاکاری و برداشت، کشاورزان به دنبال راه حل‌هایی هستند تا بتوانند بهترین نتیجه را از تولید برداشت کنند. به نظر می‌رسد کاشت برنج ندا، به عنوان گزینه‌ای مناسب و اقتصادی جهت تولید برنج در شمال کشور، مورد توجه واقع شده است.

قیمت برنج ندا درجه یک مازندران

برنج ندا به علت پر محصول بودن و برداشت زیادتر آن در یک هکتار نسبت به سایر برنج ها قیمت مناسب تری دارد. این برنج جزو برنج های ارزان قیمت در مازندران محسوب می شود .به علت قیمت پایین این برنج  و شبیه بودن به برنج طارم بسیاری از برنج فروشان سودجو این برنج را با سایر برنج ها مخلوط می کنند و به قیمت طارم محلی به فروش می رسانند. به همین علت در هنگام خرید برنج ندا باید دقت کنید از جایی مطمئن خرید کنید.

نگهداری برنج ندا

برنج ایرانی باید در محلی تاریک و خشک نگهداری شود. بعد از خرید برنج ندا مازندران حتما آنها را کیسه های مخصوص که ترجیحا پارچه ای باشند قرار دهید.به هیچ وجه برنج ایرانی را در مکان مرطوب نگذارید. چون مکان مرطوب باعث رشد حشرات داخل برنج می شود. معمولا برای جلوگیری از ورود حشره و آفات به برنج پیشنهاد می شود، از میخک و نمک لابه لای برنج استفاده کنند. سعی کنید به اندازه نیاز خود برنج تهیه کنید.

طرز پخت برنج ندا مازندران

پخت برنج ندا مثل پخت سایر برنج ها ایرانی است. فقط به این نکته توجه کنید. اگر برنج امساله است، مدت کمتری در آب خیس بخورد. چون رطوبت زیاد برنج امساله باعث شل شدن و اصطلاح شفتگی برنج می شود. برای برنج های قدیمی باید زمان بیشتری در آب بماند تا بیشتر قد بکشد.

 طرز پخت برنج ندا

 آبکش کردن برنج ندا

  • ابتدا برنج را به مدت یک ساعت با  آب و نمک میگذاریم تا خیس بخوردچند بار آب آن را تعوض میکنیم .
  • قابلمه را با اب و نمک بر روی شعله قرار می دهیم تا به جوش بیاید. برنج را به آب جوش اضافه می کنیم.
  • صبر می کنیم تا برنج در اب جوش قل بخورد. بعد از گذشت تقریبا 8 دقیقا به برنج سر می زنیم و برنج را با دو انگشت فشار می دهیم. نباید برنج در میان انگشتان له شود. اگر اطراف دانه برنج تقریبا نرم بود کافیست و باید برنج را آب کش کنید.
  • در مرحله آخر کف قابلمه را روغن می ریزیم. سپس برنج را کم کم به آن می افزاییم. چند فرورفتگی در برنج ایجاد می کنیم. بر روی برنج دمکنی می گذاریم و شعله را زیاد می کنیم تا بخار از آن خارج شود. سپس شعله را کم می کنیم، 40 تا 45 دقیقه زمان دهید تا دم بکشد.

نظرات در مورد برنج ندا

شاید برایتان سوال باشد نظر سایر افراد نسبت به برنج ندا چیست؟ اگر به صورت کلی بررسی کنیم برنج های ایرانی نسبت به برنج های خارجی خواص، عطر و طعم بهتری دارند که هیچ گاه با برنج خارجی قابل مقایسه نیست. از طرفی برنج ایرانی قیمت بالاتری نسبت به برنج خارجی دارند و بسیاری از افراد به علت قیمت پایین تر برنج خارجی ترجیح می دهند برنج خارجی مصرف کنند.

با این حال قیمت برنج ندا، فجر و شیرودی که برنج های پرمحصول هستند مناسب تر از سایر برنج های ایرانی نظیر طارم و هاشمی است. با این حال تفاوت بسیار جزیی در عطر و بوی آنها وجود دارد. اما کیفیت پخت این برنج ها با هم تفاوتی ندارند.

 

خرید برنج ندا درجه یک از طلارم

برای خرید برنج ندا مازندران درجه یک می توانیدبه سایت طلارم که متعلق به شالیکوبی فلاح است مراجعه کنید.شالیکوبی فلاح واقع در استان مازندران با سابقه ای درخشان انواع برنج با کیفیت ایرانی را در سایت طلارم عرضه کرده است. که هم وطنان عزیز در اقصی نقاط کشور بتوانند برنج با کیفیت ایرانی را درب منزل خود تحویل بگیرند.

پیام بگذارید