بهترین زمان خرید برنج شمال :

عوامل مختلفی بر روی بهترین زمان خرید برنج شمال تاثیرگذارند علاوه بر شرایط بازار ، بستگی به نیاز فرد و مقدار خریدش و بودجه موردنظرش دارد. تعداد اعضای خانواده ،مقدار مصرفی برنج، شرایط نگه داری برنج و… مواردی هستند که زمان خرید حائز اهمیت هستند.با این حال ،ما در این مقاله با در نظر داشتن تمام شرایط ،به بررسی بهترین زمان خرید برنج شمال می پردازیم.

بهترین زمان خرید برنج شمال

 

برداشت برنج :

عمده برنج در شمال کشور کشت می شود و فصل تابستان فصل برداشت برنج ایرانی است. با توجه به نوع برنج و منطقه کشت آن زمان برداشت می تواند اواسط یا اواخر تابستان و یا بعضی از انواع دیگر برنج در فصل پاییز باشد.

برنج ایرانی در دو دوره کشت اول و دوم عرضه می شود .

بهترین زمان خرید برنج شمال چه زمانیست ؟

پس از برداشت برنج

برداشت برنج باعث بیشتر شدن میزان عرضه شده و این امر روی قیمت برنج تاثیر میگذارد و موجب کاهش آن می شود .همچنین شرایط نگه داری برنج تازه به مراتب راحت تر از برنج کهنه است

علاوه بر این هنگام برداشت، بهترین زمان خرید برنج به صورت عمده است .چرا که میزان برنج عرضه شده در زمان فراوان است.برنج تازه راب دون نگرانی از حشرات می توان نگه داری کرد.فروشگاه اینترنتی برنج طلارم آماده ی فروش انواع برنج از زمین های شمال به صورت جز و عمده می باشد.

تفاوت برنج تازه و برنج کهنه

بهترین زمان خرید برنج شمال

برنج تازه به برنجی گفته می شود که تازه برداشت شده و بعد از مراحل مربوطه در شالیکوبی وارد بازار می شود.

در واقع تفاوت برنج تازه و کهنه در مدت زمان ماندن پس از برداشت برنج است.برنج تازه پس از مدت زمانی طی فرآیندهای مختلف شیمیایی و فیزیکی رطوبت آن از بین می رود و تبدیل به برنج کهنه می شود.

از نظر نوع پخت :

وقتی برنج تازه حدود یکی دو ماه از زمان برداشت آن بگذرد میزان قدکشیدگی و حجم آن افزایش می یابد. برنج تازه به دلیل میزان رطوبتی که دارد آب را جذب نمی کند و احتمال شفته شدن برنج زیاد است.

خرید برنج طلارم از فروشگاه اینترنتی برنج طلارم

چه زمانی برنج کهنه بخریم؟

بهترین زمان خرید برنج کهنه درست یک ماه قبل از برداشت برنج تازه است. زیرا در این زمان تولیدکنندگان و کشاورزان در حین کشت و برداشت محصول جدید خود یعنی برنج تازه هستند که این امر، باعث کاهش قیمت برنج کهنه می گردد.

بدترین زمان خرید برنج شمال چه زمانی است؟

بدترین زمان‌ خرید برنج، فصل بهار می ‌باشد. یکی از دلایل، شرایط آب و هوایی بهار است. آب و هوا در این فصل به گونه ‌ای است که نگهداری برنج را بسیار سخت می کند. علاوه بر این در بهار، 6 ماه از برداشت برنج گذشته و قیمت برنج افزایش چشمگیری نسبت به هر زمان دیگری دارد.

پیام بگذارید