بعد از برداشت برنج کشت اول که در مرداد ماه برداشت می شود نوبت به کاشت برنج کشت دوم می رسد. برداشت کشت دوم در فصل پاییز و بیشتر در آبان ماه اتفاق می افتد.در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع برنج کشت دوم و قیمت برنج کشت دوم درجه یک  و نحوه ی خرید برنج  آشنا شوید:

 

قیمت خرید برنج

مزایای برنج کشت دوم

بسیاری از افراد با تجربه اقرار دارند که برنج کشت دوم از کشت اول بهتر است. اما ما در ادامه برخی از ویژگی هایی که برنج کشت دوم را نسبت به کشت اول بهتر کرده را نام ببریم.

کشت دوم برنج آب کمتری نیاز دارد

درست است که این کشت در ماه مرداد انجام می شود نیاز به آب بیشتری دارد. اما بعد از گذشت چند ماه از باران های پاییزی استفاده می کند و به همین دلیل است که کمتر از برنج کشت اول آب مصرف می کند.

برنج کشت دوم عطر و طعم بهتری دارد

بسیاری از افراد با تجربه بر این عقیده هستند که برنج کشت دوم نسبت به کشت اول از عطر و طعم بهتری برخوردار است. این برنج  به دلیل کیفیت بالا در ایران بسیار محبوب است و همین باعث می شود که قیمت برنج کشت دوم درجه یک نسبت به کشت اول بیشتر است.

کشت دوم برنج سالم تر است

کشاورزی هم مانند تمام کار ها سخت و دشوار است و ممکن است که برنج ها دچار آفت و بیماری شوند و کشاورز باید برنج را سمپاشی کند. همانطور که سم آفت را از بین می برد متاسفانه در ساقه های برنج هم نفوذ پیدا می کند و در مرور زمان از بین می رود. برنج کشت دوم نسبت به کشت اول کمتر سم پاشی می شود و به همین دلیل سالم تر است.

برنج کشت دوم اعلا

انوع برنج کشت دوم

برنج کشت دوم در اواسط مرداد ماه در گرمای شدید شروع می شود و به دلیل گرما به آب زیادی نیاز دارد اما همانطور که قبلا گفتیم بعد از چند ماه در فصل پاییز آبیاری آن به دلیل بارش باران های پاییزی کمتر می شود. کشت و برداشت برنج کشت دوم نسبت به اول دردسر های بیشتری دارد و همین باعث افزایش قیمت برنج کشت دوم درجه یک می شود. اما ما در این بخش می خواهیم انواع برنج کشت دوم را برای شما توضیح دهیم تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید.

برنج طارم کشت دوم

برنج طارم یکی از انواع برنج است که بسیار محبوب و پرطرفدار است. این برنج بیشتر در شمال در استان های گیلان و مازندران کشت می شود. برنج طارم عطر و بوی بی نظیری دارد. این برنج به شکل استخوانی و رنگ تقریباً کرمی دارد. شهرستان فریدونکنار یکی از شهر هایی است که کشت این نوع برنج در آن بسیار رایج است.

خرید طارم کشت دوم شمال اعلا

مشاهده قیمت و خرید برنج طارم کشت دوم 

برنج امرالهی کشت دوم

کشت دوم برنج امرالهی یکی از گرانترین و خوش طعم ترین برنج که کشت آن بیشتر در استان مازندران صورت می گیرد و قیمت و طعم آن قابل مقایسه با برنج کشت اول امرالهی نیست. به این نکته دقت کنید که برنج کشت دوم امرالهی رنگ متمایل به سبز کم رنگ دارد.

برنج امراللهی کشت دوم

مشاهده قیمت و خرید برنج امرالهی کشت دوم 

برنج نیم دانه کشت دوم

این نوع برنج بهترین برنج نیم دانه ی ایرانی است. برنج نیم دانه کشت دوم از همه لحاظ عالی می باشد و قیمت آن تقریباً نسبت به برنج های دیگر کمتر است. این نوع برنج در فروشگاه طلارم موجود است و برگرفته از بهترین برنج های کشت دوم می باشد.

 

برنج نیم دانه کشت دوم

مشاهده قیمت و خرید برنج نیم دانه کشت دوم

قیمت برنج کشت دوم درجه یک

در این بخش قصد داریم قیمت برنج کشت دوم درجه یک را به شما ارئه دهیم. همانطور که می دانید قیمت برنج کشت دوم نسبت به کشت اول بیشتر است و همچنین کیفیت بسیار بالایی دارد. قیمت برنج را به دلیل تغییر قیمت زیاد نمی توان بصورت دقیق اعلام کرد و سایت طلارم همیشه در تلاش است که بهترین محصولات را با کمترین قیمت به شما ارائه کند. اما اگر قیمت دقیق برنج را می خواهید می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

⇐⇐⇐خرید برنج به صورت عمده 

بهترین برنج کشت دوم

برنج های ایرانی به دلیل داشتن کیفیت بالا در سراسر جهان طرفدار دارد. بیشتر برنج های ایرانی در استان های شمالی مانند گیلان و مازندران کشت می شوند و هرکدام دارای ویژگی های خاص و زیادی است. برنج کشت دوم هم یکی از انواع برنج ایرانی است که بسیار پر طرفدار است اما انتخاب بهترین برنج کشت دوم کاملاً سلیقه ایی است و بستگی به نظر خودتان دارد.

برنج کشت دوم

تفاوت برنج کشت اول و دوم

برنج کشت دوم و برنج کشت اول تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. برنج کشت دوم از نظر قد کشیده تر و عطر آن نیز بیشتر است. بعد از پخت برنج کشت دوم بیشتر ری می کند و عطر بیشتری دارد. بعد از گذشت زمان خشک و سفت نمی شود.

آیا برنج شمال کشت دوم مضر است؟

در جواب این سوال باید بگویم برنج کشت دوم مضر نیست. کشاورزان برنج کشت اول را به دلیل جلوگیری از آفت ها و بیماری ها سم پاشی می کنند. سم ها در زمان کشت دوم برنج هم باقی می ماند و نیاز به سم پاشی دوباره نیست و به همین دلیل است که برنج کشت دوم طبیعی تر است. اما باید به این نکته دقت کنید که بعضی از کشاورزان از سم های بیشتری برای زمین کشاورزی خود استفاده میکنند پس باید دقت کنید برنجتان را از چه فردی خریداری می کنید.

خرید برنج کشت دوم از سایت طلارم

از شما ممنونیم که تا آخر همراه ما بودید و امیدواریم که مقاله ی قیمت برنج کشت دوم درجه یک برای شما مفید بوده باشد. همانطور که گفتیم باید در هنگام خرید برنج کشت دوم دقت کنید که از کدام تاجر و یا کشاورزی برنج را خریداری می کنید. برنج فروشی طلارم به شما این امکان را می دهد بهترین برنج های کشت دوم را بر سر سفره هایتان قرار دهید و برنج را مستقیم از شالیزار های شمال به دست شما می رساند.

پیام بگذارید