محصول برنج شمال کشت دوم چیست؟

برنج کشت دوم به برنجی گفته می شود که برای بار دوم در زمین کشاورزی کاشت و برداشت می شود. کشاورزان شمالی اولین بار مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج را از فصل بهار شروع می کنند و در اواخر فصل تابستان برداشت می کنند. ولی برای برنج شمال کشت دوم این عملیات از اواخر تابستان شروع و در اواسط فصل پاییز برداشت می شود. برای اطلاعات کامل و قیمت برنج کشت دوم در ادامه با ما همراه باشید.

 

خرید برنج کشت دوم

قیمت برنج شمال کشت دوم

قیمت برنج کشت دوم به علت هزینه های بیشتر و زحمت بسیار زیادی که کشاورزان برای برداشت محصول می کشند بیشتر است. با این حال قیمت برنج های کشت دوم بر اساس نوع برنج متفاوت است. برای مثال برنج کشت دوم طارم نسبت به برنج های دیگر قیمت بالاتری دارد. در ادامه انواع برنج های که قابلیت کشت دوم دارند را به همراه قیمت آن ها بررسی می کنیم.

ویژگی های برنج کشت دوم

برنج های کشت دوم نسبت به برنج های کشت اول خوش پخت تر هستند. پخت بیشتر ری بیشتر و عطر و طعم بالاتری نسبت به برنج کشت دوم دارند. برنج کشت دوم به علت نیاز به آبیاری زیاد فقط در استانت مازندران که بارندگی بیشتری دارد کشت می شود.

زمان کاشت برنج کشت دوم شمال

کاشت برنج کشت دوم در اوج گرمای تابستان ماه مرداد شروع می شود. بیشترین میزان تبخیر آب در طول سال این زمان است.در این زمان و اوج گرمای تابستان زمین به آبیاری بیشتری احتیاج داردتا برای نشا دستی یا دستگاهی آماده شود. در صورتی که آبیاری درست انجام نشود زمین آن بازدهی لازم را نخواهد داشت.

کشت دوم

تفاوت برنج کاشت اول و دوم شمال

کشت دوم به طور کلی، از پخت و عطر بهتری نسبت به کشت اول برخوردار است. بهره وری از آب باران پاییزی و آفتاب متفاوت آن به عقیده بسیاری، طعم برنج کشت دوم را بهتر می کند. همچنین به دلیل اینکه فاصله زمانی آخرین سم پاشی کشت دوم تا برداشت آن،نسبت به کشت اول ببیشتر است گفته می شود برنج سالمتری است. نحوه عملکرد سم های آفت کش مانند سم کرم ساقه خوار به این گونه است که سم پس از استعمال، در بافت گیاه برنج نفوذ می کند و کرم های ساقه خوار پس از مصرف قسمت کمی از ساقه های برنج، از بین می روند. اما دوز این سم پس از مدتی در بافت گیاه کم شده و در نهایت از بین می رود. طولانی بودن این زمان در کشت دوم ضامن سلامتی بیشتر برنج است.

بهترین برنج کشت دوم

برنج های کشت دوم بیشتر در استان مازندران برداشت می شوند. بهترین برنج کشت دوم برنج های طارم و هاشمی است که بسیار پرطرفدار هستند. قیمت اسن برنج ها نسبت به برنج های دیگر کمی گران تر است. اما رستوران های بزرگ و خانم های کدبانو که کیفیت برنج و پخت آن برایشان خیلی مهم است و می خواهند با برنجی مجلسی برای مهمانان خود بپزند. برنج طارم کشت دوم بسیار مناسب است.

خرید برنج به صورت عمده

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش پخت برنج ایرانی

انواع برنج های کشت دوم

انواع مختلفی از برنج های کشت دوم وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم

برنج طارم کشت دوم اعلا

برنج طارم از جمله با کیفیت ترین و مرغوب ترین برنج های شمال کشور است. این  محصول هم در نوع کشت اول و هم در کشت دوم بسیار پرطرفدار است. برنجی با عطر بالا که بعد از ری کردن به 8.2 میلیمتر می رسد. این برنج عطر و طعم بسیار خوبی نیز دارد. طارم کشت دوم در شهرهای فریدون کنار محمودآباد دابودشت و آمل انجام می شود.

خرید طارم کشت دوم شمال اعلا

 

مشاهده قیمت و خرید برنج طارم کشت دوم

برنج امرالهی کشت دوم

برنج امراللهی برنجی که از نظر قیمت با برنج طارم برابری می کند. کیفیت این برنج نیز قابل توجه است و پخت بسیار خوبی دارد و با برنج های مشهوری مثل طارم برابری می کند. از ویژگی های بسیار خوب این برنج نرم ماندن آن است به طوری که بعد از پخت سفت می شود و همچنان نرم باقی می ماند.

 

برنج امراللهی کشت دوم

مشاهده قیمت و خرید برنج امراللهی  کشت دوم

برنح نیم دانه کشت دوم

برنج نیم دانه کشت دوم برنجی است که در فص پاییز برداشت می شود. برنج ها طی عملیات بوجاری دانه های ریز از الک خارج شده و ازین برنج برای پخت انواع دسرهای ایرانی مثل شله زرد شیربرنج  سوپ آش استفاده می شود.

برنج نیم دانه کشت دوم

 

مشاهده قیمت و خرید برنج نیم دانه کشت دوم

مزایای برنج کشت دوم شمال

مزایای برنج کشت دوم شمال را در ادامه بررسی می کنیم:

پخت و عطر بهتر

برنج کشت دوم عطر و طعم بهترذی دارد چون زمان کاشت آن در اواخر مرداد و زمان برداشت آن اواسط پاییز می باشد قرار گرفتن برنج در معرض آفتاب و باران پاییزی باعث بالاتر رفتن کیفیت برنج های کشت دوم در شمال می شود.

محصول با کیفیت تر

دانه های برنج در کشت دوم شمال با کیفیت تر هستند و میزان برنج شکسته در آن کمتر می باشد. بنابراین مرغوبیت برنج بیشتر و از طرفی قیمت آن نیز بالاتر است.

آیا برنج شمال کشت دوم مضر است؟

شاید برای شما سوال باشد که آیا برنج کشت دوم مضر است یا خیر؟ در جواب این سوال باید بگوییم در زمان کشت اول برنج برای داشتن محصولی که دچار آفت نشود از سموم کشاورزی استفاده می کنند. این سموم کشاورزی در زمان کشت دوم برنج نیز سموم زمان کشت اول در آن باقی می ماند و نیاز به استفاده از سموم کشاورزی برای بار دوم نیست. اما بعضی از کشاورزان از سموم کشاورزی بیشتری برای زمین کشاورزی استفاده می کنند.

 

خرید برنج کشت دوم شمال از طلارم

شالیکوبی فلاح واقع در استان مازندران و شهرستان آمل بهترین برنج های باکیفیت ایرانی را در سایت طلارم به فروش می رساند. می توانید به راحتی برنج مورد نظر خود را از سایت سفارش دهید یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا برنج شمال کشت دوم را درب منزل تحویل بگیرید.

پیام بگذارید