خرید برنج دودی هاشمی مازندران

برنج دودی به برنجی گفته می شود که با  آتش زدن تنه ی چوب درختان عطر دودی به خود می گیرد. در یک اتاق چوب های ریز و درشت قرار می دهند. آنها را آتش زده و دود آن را  به سمت برنج ها هدایت می کنند. این کار باعث می شود تا برنج ها عطر خوش دود را به خود بگیرند.آشپزان ماهر و حرفه ای برای اینکه طعم غذاهای خود را خاص و شگفت انگیز کنند، در طبخ غذاهای خود از برنج دودی استفاده می کنند. خرید برنج دودی هاشمی مازندران برای کسانی که علاقه ی خاصی به بوی دود دارند و میخواهند برنجی با طعم فوق العاده داشته باشند، گزینه ی بسیار مناسبی است. در ادامه با ما همراه باشید تا با خواص برنج دودی بیشتر آشنا شوید:

برنج دودی هاشمی چیست؟

همانطور که گفتیم، کشاورزان برای ایجاد عطر دلپذیر دود در برنج، برنج را در معرض دود حاصل از آتش زدن چوب درختان قرار می دهند. این عمل علاوه بر اینکه عطر دودی خاصی به برنج می دهد باعث می شود، میکروارگانیسم ها دیرتر در ماده غذایی نفوذ کنند.  این عمل مانع از رشد میکروب ها شوند.در گذشته بیشتر افراد برای اینکه از ورود میکروب و قارچ به مواد غذایی جلوگیری کنند. مواد غذایی را دودی و به نوعی ضدعفونی می کردند. برنج دودی هاشمی برنج هاشمی است که طی فرآیند گفته شده تبدیل به برنج دودی شده است.

خرید برنج دودی هاشمی مازندران

 برنج هاشمی دودی مازندران

ویژگی های برنج دودی هاشمی مازندران

  • دودی کردن برنج باعث می شود تا برنج در هنگام پخت ری کند.
  • دودی کردن باعث ماندگاری بالا و ضدعفونی شدن برنج می شود.
  • کیفیت بالای برنج بعد از دودی کردن
  • برنج دودی هاشمی عطر خاص و دل انگیز  دارد.
  • رنگ برنج هاشمی دودی سفید مایل به کرم رنگ است.
  • برنج دودی هاشمی دانه بلند است.
  • کالری کمی دارد و به راحتی هضم می شود.

برنج دودی هاشمی ضرر دارد؟

برنج دودی هاشمی اگر با روش های درست دودی شود هیچ ضرری ندارد. روش درست دودی کردن برنج به این صورت است، برنج باید درمعرض دود حاصل از آتش زدن چوب درختان باشد. بعضاً برای دودی کردن برنج از روش های نادرست مثل استفاده از اسانس های دودی و چوب های رنگ شده یا چوب های اسانس دار و شیرابه دار یا چوب های آغشته به مواد نفتی برای دودی کردن برنج مضر است.

 برنج دودی هیزمی چیست؟

 همان روش دودی کردن برنج به روش سنتی است و فرقی با هم ندارند. برنج  با استفاده از دود حاصل از سوختن هیزم دودی می شود و هیچ ضرری ندارد. در واقع روش صحیح دودی کردن برنج نیز همین است.

 قیمت برنج دودی

قیمت برنج دودی هاشمی درجه یک

برنج هاشمی جزو برنج های خوش پخت و خوش عطر در شما کشور است. طرفداران بسیاری دارد .برنج دودی هاشمی مازندران هم یکی از برنج های خاصی است که آشپزان ماهر برای طبخ یک غذای خوش عطر و حرفه ای ازآن استفاده می کنند. قیمت برنج هاشمی دودی مناسب است. می توانید برای مشاهده و خرید برنج هاشمی دودی مازندران به سایت طلارم متعلق به شالیکوبی فلاح واقع در استان مازندران مراجعه کنید .

 

بیشتر بخوانید:خرید برنج امراللهی کشت دوم مازندران

نحوه پخت برنج دودی هاشمی مازندران

حتما برای کسانی که قصد خرید برنج دودی هاشمی شمال را دارند جای سوال است که آیا طرز پخت این برنج با سایر برنج ها یکسان است یا خیر ؟ باید بگوییم طرز این برنج خوش پخت و مجلسی با سایر برنج ها تفاوتی ندارد. برنج های ایرانی را می توانید به دو سبک کته و آب کش تهیه کنید . ولی برای اینکه عطر بهتری ازین برنج دریافت کنید، توصیه می شود برنج دودی هاشمی را آبکش کنید.

نحوه نگهداری برنج دودی هاشمی

نگهداری برنج های ایرانی باید در مکانی خشک و به دور از رطوبت باشد. رطوبت عامل اصلی ایجاد شپشک و حشره در برنج است. برنج دودی هاشمی و سایر برنج های ایرانی را باید در جایی خشک و خنک نگهداری کنید. می توانید تعدادی میخک، سیر خشک و نمک در برنج قرار دهید. تا جایی که برایتان مقدور است به اندازه مصرف خود برنج بخرید و درکیسه های پارچه ای مخصوص برنج نگهداری کنید.

نکات مهم در استفاده از برنج دودی

  • قبل از پخت، برنج دودی را حداقل به مدت ۳۰ دقیقه در آب خیسانده شود
  • .طبع برنج های ایرانی سرد است بهتر است از مصلح برای پخت برنج استفاده کنید. مثل زعفران و زیره
  • بهتر است به مدت طولانی از برنج دودی استفاده نکنید چون اشتها را زیاد کرده و باعث افزایش وزن می شود.
  • توصیه می شود خانم های باردار نباید بیشتر از دو بار در هفته برنج دودی مصرف کنند.

خرید برنج دودی هاشمی مازندران از طلارم

برنج هاشمی جزو بهترین و مرغوب ترین برنج های مازندران است. اغلب این اسم را هنگام خرید برنج می شنوید. این برنج پخت و عطر بسیار بالایی دارد. برنج هاشمی دودی نیز یکی از برنج های موردعلاقه آشپزان ماهر است، که می خواهند طعم منحصر به فردی از برنج ایجاد کنند. برای خرید برنج دودی هاشمی مازندران درجه یک با بهترین کیفیت، دودی شده با روش های استاندارد می توانید از سایت طلارم که به صورت اختصاصی برنج های اعلا ایرانی را به فروش می رساند، تهیه کنید.

پیام بگذارید