خرید برنج نیم دانه مازندران

برنج نیم دانه یا به زبان محلی مازندرانی “دنیم”، از برنج های شکسته است، که تقریباً یک سوم آن‌ها سالم باقی می‌ماند. این نوع برنج به دلیل عدم رسیدن کامل دانه‌ها، حمل و نقل و آفت زدگی در هنگام رشد ساقه‌ها شکسته شده و خرید برنج نیم دانه مازندران، ارزان‌تر از انواع دیگر برنج در بازار است.

از برنج نیم دانه می‌توان برای تهیه دسر و شیرینی‌هایی مانند شله زرد، آش و شیر برنج استفاده کرد. همچنین، به دلیل شکستگی دانه‌ها، برنج نیم دانه به راحتی هضم می‌شود و ارزش غذایی مشابه برنج سالم دارد.

 

کیفیت برنج نیم دانه چگونه است؟

باید توجه داشت که کیفیت برنج نیم دانه به برنج سالمی که از آن تهیه شده است بستگی دارد. در واقع، اگر برنج سالم با کیفیت بالا استفاده شود، برنج نیم دانه نیز می‌تواند با کیفیت خوبی تولید شود. به عنوان مثال، برنج کشت دوم یک نوع برنج فوق العاده عطری است و اگر از آن برای تهیه برنج نیم دانه استفاده شود، به همان اندازه برنج سالم کشت دوم، نیم دانه نیز عطر و طعم بسیار خوبی خواهد داشت.

همیشه تقاضای بیشتری برای برنج شکسته نسبت به برنج کامل وجود داشته است. این به خاطر قیمت ارزانتر برنج های شکسته مثل برنج نیم دانه و برنج سرلاشه است. علاوه بر این، برنج شکسته به دلیل مصرف بیشتر در غذاهای مختلف، انتخابی مناسب برای اکثر مردم است.

انواع برنج نیم دانه مازندران

برای خرید برنج نیم دانه مازندران افراد به دو دسته معطر و غیر معطر نیم دانه مواجه می شوند. محصولات مختلفی نیز در این دسته وجود دارند. برای خرید برنج نیم دانه مازندران از نوع معطر، بهتر است انواعی مانند نیم دانه برنج طارم و یا کشت دوم را در نظر بگیرید. اما اگر هدفتان خرید نیم دانه برنج پرمحصول است، نیم دانه هایی مثل شیرودی، فجر و ندا را می‌توانید در نظر بگیرید که از مناطق شمالی غیرمعطر تولید می‌شوند.

 خرید برنج نیم دانه کشت دوم خرید برنج نیم دانه مازندران کشت دوم

قیمت برنج نیم دانه مازندران

برنج نیم دانه بر خلاف تصور افراد از نظر کیفیت هیچ فرقی با برنج کامل ندارد.برنج نیم دانه از نظر عطر و طعم تفاوتی با دیگر برنج ها ندارد و اگر برنج نیم دانه هاشمی است عطر و طعم آن نیز مانند برنج نیم دانه هاشمی می باشد.

تعیین قیمت برنج نیم دانه مازندران به عواملی بستگی دارد از جمله:

  • سایز برنج: هر چقدر انداره برنج نیم دانه کوچکتر باشد قیمت آن نیز پایین تر است.
  • نوع برنج: قیمت برنج نیم دانه مازندران بسته به نوع برنج متفاوت است. برنج هاشمی و دم سیاه نسبت به برنج فجر و شیرودی گران تر است.
  • یکدست بودن برنج: یکدست بودن نیم دانه‌ها و عدم وجود هرگونه سنگ و کلوخ یا آشغال در بین آن‌ها، عوامل مهم و تعیین کننده دیگر، هزینه پرداختی برای تهیه برنج‌های نیم دانه می‌باشد.

کاربرد برنج نیم دانه

انواع مختلفی از برنج نیم دانه وجود دارند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. برای استفاده شخصی، برنج نیم دانه درشت ممکن است جایگزین مناسبی برای برنج کامل باشد. همان عطر و طعم برنج کامل را داراست. برنج نیم دانه متوسط معمولا برای پخت غذاهایی مانند شله زرد، شیربرنج، آش و غذای کودک استفاده می‌شود.

اما برنج نیم دانه ریز به دلیل ابعاد کوچکتر، معمولا برای تولید آرد برنج به کار می‌رود. این آرد برای پخت شیرینی‌ها و بیسکویت‌ها به کار می‌رود و می‌تواند برای تهیه حلوا و فرنی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. گاهی هم برای تهیه خوراک طیور از برنج نیم دانه ریز استفاده می‌شود.

قیمت برنج نیم دانه اعلا مازندران

با توجه به انواع برنجی که در مناطق شمالی کشور، کشت می شود، دارای انواع مختلفی است.

  • برنج نیم دانه هاشمی
  • برنج نیم دانه طارم
  • برنج نیم دانه کشت دوم
  • برنج نیم دانه شیرودی

خرید برنج نیم دانه کشت اول

خرید برنج نیم دانه کشت اول

انواع برنج شکسته بر حسب اندازه

برنج یکی از مهمترین غلات در جهان است و به دلیل مصارف فراوانش، در انواع مختلفی قابل تهیه می‌باشد. برای مثال، نوعی از برنج که با نام “نیم دانه درشت” یا “دو نیم” شناخته می‌شود، از بزرگ‌ترین ابعاد در بین برنج‌های نیم دانه برخوردار است. ابعاد دانه این برنج، نصف دانه برنج کامل است و نزدیک به برنج لاشه در ابعاد است.

 برنج نیم دانه متوسط که با نام “چهارپاره” نیز شناخته می‌شود، از ابعادی کوچکتر از نیم دانه درشت و حدود یک سوم دانه برنج کامل برخوردار است. در حالی که قیمت برنج نیم دانه چهارپاره کمتر از نیم دانه درشت است، چسبندگی این نوع برنج‌ها در هنگام پخت، بیشتر از برنج دو نیم است.

برنج نیم دانه ریز، کوچک‌ترین دانه در میان برنج‌های نیم دانه است و ابعادی در حدود یک چهارم دانه برنج کامل دارد. قیمت این نوع برنج کمتر از دو نوع دیگر است. اما معمولا دانه‌های این نوع برنج در زمان پخت بسیار به یکدیگر چسبیده و دارای چسبندگی بالاتری از برنج دو نیم هستند

خرید برنج نیم دانه ارزان

سایز و اندازه دانه‌های برنج تأثیر مستقیمی بر روی کیفیت و طعم برنج‌های نیم دانه دارد. به علاوه، به دلیل اینکه برنج نیم دانه با مراحل سورتینگ کامل و صحیح تولید می شود، هزینه بیشتری نسبت به برنج‌های دیگر دارد. به همین دلیل، برنج نیم دانه اغلب به عنوان گزینه‌ای با کیفیت و مرغوب در بازار قیمت گذاری می شود.

برای رتبه بندی قیمت برنج نیم دانه باید بدانید قیمت برنج نیم دانه دم سیاه از همه گران تر است و بعد آن نیم دانه ی برنج هاشمی و طارم قرار می گیرد. برنج نیم دانه شیرودی، برنج نیم دانه فجر، برنج نیم دانه بینام و برنج نیم دانه ندا انواع دیگر نیم دانه ها هستند که قیمت این نیم دانه ها به علت پر محصول بودن نوع برنج پایین تر است.

خرید برنج نیم دانه مازندران ارزان

طرز تهیه شله زرد با برنج نیم دانه

برای اینکه یک شله زرد لعاب دار و مجلسی داشته باشید باید از برنج نیم دانه مرغوب استفاده کنید.

مواد اولیه:

3 لیوان برنج نیم دانه

18لیوان آب

6 لیوان شکر

2 لیوان گلاب

2 لیوان خلال بادام

۶ قاشق غذاخوری روغن یا کره

 زعفران دم کرده، دارچین و خلال پسته به میزان لازم

برنج نیم دانه متوسط را از شب قبل یا آب و کمی گلاب خیس دهید. با مقدار آب ذکر شده بگذارید روی گاز تا بجوشد. شعله را متوسط بگذارید تا کاملا شکفته شود. بعد ازین کاملا برنج نیم دانه نرم شد، شکر را اضافه می کنیم. وقتی شکر حل شد زعفران دم کرده تا جایی که رنگ مطلوب شما باشد اضافه کنید. خلال بادام را چند ساعت در گلاب خیس دادید را به شله زرد اضافه کنید. در انتها کره را به شله زرد بیافزایید.نکته برای اینکه شله زرد شما بعد از چند ساعت آب نیندازد یک ربع تا نیم ساعت آخر را با دمکنی و شعله ی بسیار ملایم بگذارید بماند.

برنج نیم دانه را از کجا بخریم

برای خرید برنج نیم دانه باید با دقت انجام گیرد. چون معمولا انواع مختلف نیم دانه را با هم مخلوط می کنند. برای خرید برنج نیم دانه مازندران باید جایی معتبر را انتخاب کنید. شما میتوانید برنج نیم دانه را از شالیکوبی های مطمئن یا از سایت های اینترنتی مطمئن خریداری کنید. سایت برنج طلارم شالیکوبی فلاح بهترین برنج نیم دانه را ارائه می دهد.شما می توانید از قسمت فروشگاه این سایت برای خرید انواع برنج نیم دانه اقدام کنید.

پیام بگذارید