قیمت برنج هاشمی در مازندران

برنج هاشمی در حال حاضر مرغوب ترین برنج دانه بلند بعد از برنج صدری است. این برنج به علت پخت عالی و عطر و طعم خوب جزو محبوب ترین برنج های موجود در بازار است. به همین علت قیمت این برنج نیز گران می باشد. این برنج اصالتا ایرانی و برای اولین بار در شمال کشور و در استان گیلان کشت شد.

رنگ این برنج سفید مایل به کرم است. یوسف هاشمی، کشاورزی که در گیلان سرسبز زندگی می کرد، در سال ۱۳۶۴ این نوع برنج را کشف کرد. در ادامه مطلب به عوامل تاثیر گذار بر قیمت برنج هاشمی در مازندران  و همچنین بهترین روش پخت و روش تشخیص برنج هاشمی اصلی را شرح داده ایم. با ما همراه باشید:

 

قیمت برنج هاشمی در مازندران

 

قیمت برنج هاشمی در مازندران به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت برنج هاشمی به چند عامل بستگی دارد از  عوامل تاثیرگذار:

  • محل کشت برنج

شهرهای فریدونکنار، بابلسر، آمل، قائمشهر و … برنج بسیار با کیفیتی را به بازار عرضه کرده‌اند و به این ترتیب، شهرت بسیار خوبی کسب کرده‌اند.

  • کشت چندم بودن یا زمان کشت برنج 

.با توجه به آب و هوای متعادل مازندران معمولا کشاورزان دو بار در سال برنج را کشت میکنند. معمولا قیمت برنج هاشمی در مازندران کشت دوم بالاتر است. چون کشت دوم برنج مرغوب تر میباشد و از طرفی زحمتی که توسط کشاورزان برای کشت دوم برنج کشیده میشود بیشتر از کشت اول است.

  • بوجاری کردن برنج

بوجاری کردن برنج باعث می شود برنج خلوص بالاتری پیدا کند و دانه های ریز برنج که هنگام پخت در ظاهر برنج تاثیرگذار است حین بوجاری کردن از آن خارج میشود و در نهایت برنج یکدستی طی فرآیند بوجاری خارج میشود.

قیمت برنج هاشمی درجه یک در مازندران

قیمت برنج هاشمی درجه یک در شمال متفاوت است .اگر بتوانید مستقیما از شالیکوبی موجود در مازندران این برنج را بخرید، با حذف واسطه ها برنج درجه یک هاشمی را با قیمت مناسب در مازندران خریداری کرده اید. برای مشاهده قیمت برنج هاشمی در مازندران ،خرید و ارسال درب منزلتان به سایت طلارم که متعلق به شالیکوبی فلاح است مراجعه کنید، تا برنج درجه ی یک هاشمی را با بهترین کیفیت و قیمت درب منزلتان تحویل بگیرید.

بیشتر بخوانید:خرید برنج طارم مازندران

روش تشخیص برنج هاشمی اصل

اگر خریدار برنج هاشمی هستید و از روی ظاهر دانه های برنج تشخیص دهید که برنج هاشمی است یا خیر. به این فاکتورها توجه کنید که ظاهر برنج هاشمی بلند و لاغر است.و عطر خوبی دارد رنگ آن کاملا سفید نیست و مایل به کرم است. هنگام پخت برنج هاشمی قد خوبی میکشد یا به اصطلاح ری میکند و عطر برنج ایرانی را کاملا حس می کنید. هم به صورت آبکش و هم کته خوب از آب در میاد. بعد  از مدتی که از پختش گذشت همانطور نرم میماند و خشک نمی شود.

روش تشخیص برنج طارم اصل

قیمت برنج هاشمی در مازندران  1402

قیمت برنج هاشمی در مازندران 1402 نسبت به سال 1401 تفاوت چندانی نداشته است. در حال حاضر خرید و فروش برنج به قیمت سال قبل انجام می شود و افزایش قیمتی نداشتیم. معمولا قیمت جدید برنج در نیمه ی دوم سال اعلام می شود.

ویژگی برنج طارم هاشمی اصل

برنج هاشمی جزو خوش پخت ترین برنج های موجود در بازار است که در ادامه مطلب به توضیح بهترین روش پخت آن نیز می پردازیم. این برنج ظاهر قلمی و باریکی دارد و قد آن نیز نسبت به سایر برنج ها بلندتر است این برنج در هنگام پخت قد خوبی میکشد و عطر فوق العاده ای دارد.رنگ این برنج کرم رنگ است و زودهضم میباشد.

خوشه این برنج نیز آن طول بیشتری دارد و بلندتر از برنج های دیگر است. به طوری که در زمین کشاورزی متوجه تفاوت قدی این برنج با سایر برنج ها می شوید. فاقد کلسترول بوده و چربی آن بسیار کم است. بنابراین برای افرادی که در رژیم های لاغری و کاهش وزن هستند مناسب است.

فرق بین برنج هاشمی و طارم هاشمی

برنج هاشمی  برنج طارم هاشمی فرق چشمگیری با هم ندارند از نظر قدی طارم از هاشمی کوتاه تر است.عطر آن کمتر از هاشمی است قیمت برنج هاشمی در مازندران نسبت به برنج طارم هاشمی گران تر است.

ویژگی برنج هاشمی

بیشتر بخوانید:خرید برنج نیم دانه مازندران

روش نگهداری برنج هاشمی

برنج هاشمی جزو دسته برنج هایی است که طول عمر بالا و ماندگاری خوبی دارد.برا اینکه ماندگاری برنج بیشتر شود باید در محلی خشک و خنک به دور از رطوبت قرار دهید.رطوبت عامل اصلی شپشک برنج است.سعی کنید اگر حجم برنجتان بالاست آن را در کیسه های پارچه ای زیپ دار قرار دهید. یا اگر حجم آن کم است در داخل قوطی نوشابه خانواده ی خشک قرار دهید و سرش را محکم کنید .برنج را باید دور از تابش نور خورشید قرار دهید.بعضی از افراد داخل برنج خود را میخک یا،پوست گردو یا زنجبیل و نمک قرار میدهند تا از کرم های برنج و شپشک ها در امان بماند.

بهترین روش پخت برنج هاشمی

تا اینجا با قیمت برنج هاشمی در مازندران و روش تشخیص برنج اصلی هاشمی آشنا شدید.در ادامه دستور پخت برنج را به شما ارائه میدهیم.

  • خیساندن برنج دوسال قبل در آب و نمک
  • انتخاب قابلمه ای مناسب که نه خیلی بزرگ و نه کوچک باشد تا برنج بتواند خوب قد بکشد.
  • جوش آوردن آب برنج و اضافه کردن برنجی که در آب  نمک خیسانده شده بود .
  • اضافه کردن کمی روغن به برنج
  • اضافه کردن آب سرد یا یخ به برنج در حال قل خوردن تا با شوک وارد به آن قد بیشتری بکشد.
  • برنج را بین دو انگشت تست کرده و  اگر کمی نرم شده بود آن را آبکش میکنیم .
  • فوت کوزه گری برای سفید شدن برنج این است که قبل از اینکه برنج را آبکش کنیم چند قاشق آبلیمو یا ماست به آن اضافه میکنیم.
  • کف قابلمه را مقداری روغن ریخته با دم کنی میگذاریم برنج دم بکشد و در نهایت برنجی خوش عطر و طعم نوش جان کنید.

طرز پخت برنج هاشمی

خرید برنج هاشمی در مازندران

بهترین گزینه برای خرید برنج هاشمی این است که مستقیما از استان های شمالی تهیه کنید. به این نکته توجه کنید که از جای مطمئن خریداری کنید. چون برنج مخلوط در بازار بسیار زیاد می باشد. برای اینکه قیمت برنج هاشمی در مازندران را مشاهده و مقایسه کنید. تا خریدی مطمئن و با کیفیت مستقیما از شالیکوبی درب منزلتان داشته باشید. به سایت طلارم شالیکوبی فلاح مراجعه کنید.

پیام بگذارید